شمار قربانیان زلزله در ترکیه به ۲۹۲۱ نفر رسید

رئیس سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرد شمار جان‌باختگان زلزله قهرمان‌ماراش به ۲۹۲۱ نفر افزایش یافته است.

شمار قربانیان زلزله در ترکیه به ۲۹۲۱ نفر رسید

به گزارش هشت‌دی یونس سزر، رئیس سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) در گفتگو با رسانه‌ها در مرکز این سازمان در آنکارا درباره آخرین آمار مربوط به تلفات انسانی زلزله‌های ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری دوشنبه در استان قهرمان‌ماراش گفت: شمار جانباختگان به ۲ هزار و ۹۲۱ نفر و زخمی‌ها به ۱۵ هزار و ۸۳۴ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۶۵ کشور جهان برای اعزام تیم‌های امداد و نجات به منطقه اعلام آمادگی کرده اند، افزود: بر اثر زلزله ۱۵ هزار و ۸۳۴ نفر نیز مصدوم شده اند.

رئیس سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه با اشاره به ادامه پس‌لرزه‌ها، تصریح کرد: پس از زلزله‌های اصلی ۲۴۳ پس لرزه در منطقه به وقوع پیوسته است. هم‌اکنون شمار زیادی از وزرای هیات دولت، ۳۰ استاندار و ۴۷ فرماندار درحال مدیریت عملیات‌های امداد و نجات و اسکان مردم منطقه هستند.

سزر با بیان اینکه انتقال پرسنل، مواد غذایی و وسایل مورد نیاز به مناطق محل حادثه ادامه دارد و گفت: بخشی از محوله‌ها از طریق هوایی به منطقه ارسال می‌شوند. هم‌اکنون ۱۶ هزار و ۴۰۰ نیروی جستجو و نجات و نزدیک به ۵ هزار خودرو و تجهیزات ساختمانی در منطقه مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۵ هزار چادر برای رفع نیاز به سرپناه به منطقه ارسال شده، ادامه داد: همچنین بیش از ۳۰۰ هزار تخته پتو نیز به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه