همزمان با ششمین روز از دهه فجر؛

برگزاری آیین واگذاری اسناد مالکیت روستایی و شهری گیلان در لاهیجان+ تصاویر

آیین واگذاری اسناد مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر گیلان امروز همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور استاندار گیلان در لاهیجان برگزار شد.

برگزاری آیین واگذاری اسناد مالکیت روستایی و شهری گیلان در لاهیجان+ تصاویر

به گزارش هشت‌دی، اسدالله عباسی امروز در آیین اعطا ۱۵۸ هزار و ۵۵۵ برگه سند روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر گیلان که به صورت نمادین در روستای کلشتاجان از توابع شهرستان لاهیجان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و تسلیت وفات حضرت زینب(س) اظهار کرد: حضرت زینب(س) نماد ایثار، اقتدار، وفا و از جان گذشتی است  و اگر بانوان و دختران ایران اسلامی این بانوی عزیز را الگوی خود قرار دهند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با ابرار خرسندی از حضور در بین مردم روستای کلشتاجان افزود: مدیران دستگاه اجرایی در گیلان بر اساس اسناد بالادستی‌و سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت مردمی و انقلابی به صورت جهادی در این استان در حال فعالیت هستند.

استاندار گیلان با اشاره به اعطای بیش از ۹ هزار سند بنیاد علوی در این استان تصریح کرد: هفته گذشته با حضور فتاح، سند بنیاد علوی که توسط رژیم پهلوی غصب شده بود به دست روستاییان رسیده و  تاکنون ۹ هزار و ۲۰۰ سند برای  مردم و روستاییان گیلان صادر شد.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه بر ادامه‌دار بودن اعطای سند روستایی در استان گیلان بیان کرد: اعطای چهار هزار و ۸۸۶ سند روستایی در استان اقدامی بسیار مهم قابل تامل است زیرا منجر به تعیین تکلیف بخش اعظمی از اراضی روستایی شده است.

وی با بیان اینکه وحدت و همدلی مدیران با یکدیگر در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور و استان گیلان بسیار خوب است، عنوان کرد: با افتخار روستازاده‌ام و باید عمران و آبادانی در روستاها مورد توجه قرار گیرد که بر همین اساس کارگروهی توسط معاون عمرانی استانداری گیلان تشکیل و اعضای کارگروه به روستاها رفته و مشکلات آن روستا در عرصه‌های مختلف را بررسی می‌کنند.

استاندار اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم بودجه‌بندی توجه به رفع محرومیت و عدم توجه تنها به شاخص جمعیت در روستاها بوده است که باید تلاش شود رفاه عمومی در تمامی عرصه‌ها تامین و چیزی به عنوان‌ فقرمطلق وجود نداشته باشد.

عباسی تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب زراعی در گیلان را یک اقدام موثر در کاهش تنش آبی دانست و بیان کرد: در سال گذشته علیرغم کاهش بارش باران، قرارگاه جهادی مدیریت آب در این استان تشکیل و تصمیمات و اقدامات انجام شده در این قرارگاه سبب افزایش ۱۵ درصدی کشت برنج در این استان شد.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار چهار هزار و ۵۰۰‌ میلیارد تومانی در تکمیل پروژه‌های عمرانی در استان گیلان به مناسبت دهه فجر انقلاب گفت: کشور در تحریم همه‌جانبه توسط استکبار مواجه است ولی دولت مردمی آیت‌الله رئیسی با وجود تمامی این فشارها، بدهی‌ها و استقراض‌های بانکی را پرداخت و به سمت ساماندهی اقتصاد یارانه‌ای رفته است.

استاندار گیلان تکمیل برخی از پروژه‌های بزرگ عمرانی در استان را در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی دولت دانست و خاطرنشان کرد: امروز سالن استخر ورزشی فرهنگیان رشت بعد از ۱۸ سال و همچنین در هفته دولت پل کابلی آستانه‌اشرفیه بعد از ۱۳ سال تکمیل و در این راستا آسفالت و نوسازی جاده سیاهکل به سنگر و تکمیل میدان گیل در دستور کار دولت در گیلان می‌باشد.

در سال ۱۴۰۱ تاکنون چهار هزار و ۸۸۶ برگ سند روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت گیلان اعطا شده است. در پایان این آیین به مناسبت دهه مبارک فجر ۱۰ برگ سند روستایی به اهالی روستای کلشتاجان از سوی استاندار گیلان اعطا شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه