تکذیب فاسد شدن محصولات غذایی صادراتی در گمرک آستارا

سرپرست گمرک آستارا فیلم منتشر شده مبنی فاسد شدن و دور ریختن محموله صادرات یخچالی ۵۰۰ تن محصولات کشاورزی به دلیل تعلل در ترخیص کامیون‌های حمل بار در این گمرک را تکذیب کرد.

تکذیب فاسد شدن محصولات غذایی صادراتی در گمرک آستارا

به گزارش ۸دی،علی‌حسین ذوالقدر سرپرست گمرک آستارا فیلم منتشر شده در خصوص دور ریختن ۵۰۰ تن محصولات کشاورزی به ارزش حدود ۳۰۰ هزار دلار به دلیل تعلل در ترخیص کامیون‌های حمل بار در گمرک آستارا را تکذیب کرد و گفت: تعلل ۱۵ تا ۲۰ روزه خودرو‌های حامل بار در گمرک آستارا صحت ندارد.

وی افزود: در این مدت هیچ گزارشی مبنی بر فاسد شدن محموله صادرات یخچالی به دلیل توقف بیش از اندازه در مرز آستارا ارائه نشده است.

سرپرست گمرک آستار تصریح کرد: کامیون‌های صادرات یخچالی حاوی تره بار و مواد فاسد شدنی کمتر از ۲۴ ساعت و کامیون‌های ترانزیت بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از ورود به گمرک با انجام تشریفات قانونی از مرز آستارا به سوی جمهوری آذربایجان خارج می‌شوند و گاهی اوقات به دلیل تعلل در مرزآذربایجان این زمان بیشتر می‌شود.

 ذوالقدر بیان کرد: در هر شبانه روز به طور میانگین ۲۰۰ کامیون به کشور وارد و حدود ۲۰۰ کامیون نیز از کشور خارج می‌شود و تمام تلاش مجموعه گمرک، انجام تشریفات قانونی گمرکی برای کامیون‌های ترانزیت و صادرات کشاورزی در کمترین زمان ممکن است.

سجاد ده ده جانی مدیر کل بازرسی گیلان نیز در بازدید از مرز‌های آستارا با تاکید بر لزوم معطل نشدن کامیون‌ها در این مرز گفت: امروز هیات بازرسی با حضور در مرز آستارا این مورد را بررسی کرد و در تماسی با استاندار گیلان و مذاکره نماینده عالی دولت در استان با کنسولگری جمهوری آذربایجان مبنی بر افزایش پذیرش کامیون‌ها از مرز آستارا و بازسازی پل فرسوده زمینی ایران و جمهوری آذربایجان پیگیری‌های لازم انجام شد.

وی با اشاره به پخش این فیلم در فضای مجازی افزود: در این رابطه چیزی را مشاهده نکردیم و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرماندار آستارا، گمرک، انبار‌های عمومی، پایانه مرزی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاهد کاهش ترافیک کامیون‌ها در مرز آستارا باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه