دانشگاه گیلان میزبان همایش تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک

رئیس دانشگاه گیلان از برگزاری همایش تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک و نهضت جنگل نهم آذر ماه ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه گیلان خبر داد.

دانشگاه گیلان میزبان همایش تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک

به گزارش ۸دی،فرید نجفی، رئیس دانشگاه گیلان در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: همایش تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک و نهضت جنگل چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ در تالار حکمت دانشگاه گیلان با حضور نماینده مسئولان استانی و شخصیت‎های علمی و فرهنگی ملی و استانی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این همایش از ۱۵ شهریور امسال با مسئولیت پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان شروع به کار کرد، افزود: از ۶۰ مقاله‌ای که تاکنون به دبیرخانه این همایش ارسال شده، ۲۰ مقاله برای سخنرانی پذیرفته شد.

رئیس کارگروه علمی و آموزشی کنگره بین المللی میرزا کوچک تصریح کرد: این مقالات دریافت شده از پژوهشگران گیلان و هیأت علمی دانشگاه گیلان ، دانشگاه‌های تبریز، تهران، خلیج فارس (بوشهر)، علامه طباطبایی، اصفهان، مازندران و دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین ارسال شده است.

نجفی بیان کرد: بررسی ابعاد شخصیتی میرزا کوچک، تبیین منش و روش‎های تربیتی و رفتاری میرزا کوچک، نهضت جنگل به روایت میرزا، شخصیت میرزا و نهضت جنگل به روایت موافقان و مخالفان داخلی، افکار و اندیشه‎های میرزا به روایت بیگانگان، میرزا کوچک به روایت یارانش، شبهه شناسی شخصیت میرزا و نهضت جنگل میرزا، نهضت جنگل به روایت روزنامه جنگل، الگو‌های حکمرانی میرزا در نهضت جنگل و مطالعات تطبیقی نهضت جنگل با جنبش‎های معاصر از جمله موضوعاتی است که در این همایش به آن پرداخته می‌شود.

چکیده مباحث مطرح شده در همایش گردآوری و در روز همایش منتشر خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه