نخست وزیر عراق به ایران سفر می‌کند

“محمد شیاع السودانی”، نخست وزیر عراق بزودی در پاسخ به دعوت آیت الله سید ابراهیم رئیسی به تهران سفر خواهد کرد.

نخست وزیر عراق به ایران سفر می‌کند

به گزارش ۸دی، رسانه‌های عراقی اعلام کردند که نخست‌وزیر جدید عراق بزودی، همزمان با برگزاری نشست کشورهای عربی با چین در عربستان سعودی، به این کشور سفر خواهد کرد. منابع غیررسمی هم اعلام کردند که السودانی که روز گذشته در دومین سفر خارجی خود در پست نخست‌وزیری به کویت سفر کرده، در چارچوب سفرهای منطقه‌ای خود، احتمالا بزودی به ایران و ترکیه سفر خواهد کرد و پرونده حملات مکرر این دو کشور علیه تروریست‌ها در منطقه کردستان عراق را پیگیری خواهد کرد.

نخست‌وزیر عراق چند روز پیش در گفت‌وگو با رئیس‌ منطقه کردستان عراق، ضمن بررسی پرونده امنیت مناطق مرزی عراق و بر همکاری برای حفظ حاکمیت عراق و مخالفت با تجاوزات مکرر و نیز تلاش برای ممانعت از استفاده از خاک عراق به عنوان سکویی برای تجاوزات علیه هر یک از کشورهای همسایه تأکید کرد.

این سفر به دعوت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری انجام خواهد شد اما زمان دقیق این سفر هنوز مشخص نیست. السودانی نخست وزیر عراق، امروز شنبه با “محمد کاظم آل صادق”، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار کرد که سفیر ایران دعوت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برای سفر السودانی به جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کرد و در این دیدار پیرامون روابط دوجانبه دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق اعلام کرد در این دیدار، درباره پرونده های مشترک در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری بحث و تبادل نظر و همچنین تاکید شد که دیدارهای عراق و ایران در پرونده امنیتی ادامه یابد به نحوی که حفظ حاکمیت دو کشور به نتیجه برسد، منافع دو ملت دوست را تامین و امنیت و ثبات منطقه را تحکیم کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه