۶۰ شهید کافی نیست؟!

بیش از چهل روز است که نیروی انتظامی در مقابل وحشیگری، جنایت، شکنجه، آدم کشی، ویرانگری و آتش افروزی، و حمله اشرار به اموال عمومی و خصوصی، خویشتنداری نشان می دهد. در این مدت، بالغ بر ۶۰ نفر از نیروهای خدوم و فداکار انتظامی، نظامی و امنیتی، و بیش از همین تعداد، از مردم عادی توسط شبکه به هم متصل “اغتشاش و شرارت و ترور” به شهادت رسیده اند.

۶۰ شهید کافی نیست؟!

به گزارش ۸دی،منطقی نیست که از یک سریال طولانی چند صد دقیقه ای، چند ده ثانیه آن را برش بزنند و بر اساس این برش ناقص و مبهم، درباره کلیت آن مجموعه قضاوت کنند.

بیش از چهل روز است که نیروی انتظامی در مقابل وحشیگری، جنایت، شکنجه، آدم کشی، ویرانگری و آتش افروزی، و حمله اشرار به اموال عمومی و خصوصی، (بخوانید فاز میدانی جنگ ترکیبی دشمن) خویشتنداری نشان می دهد.

در این مدت، بالغ بر ۶۰ نفر از نیروهای خدوم و فداکار انتظامی، نظامی و امنیتی، و بیش از همین تعداد، از مردم عادی توسط شبکه به هم متصل “اغتشاش و شرارت و ترور” به شهادت رسیده اند.

چنین رویدادی، مطلقا درباره پلیس کشورهای غربی و شرقی، امکان وقوع ندارد. بلکه اگر یک صدم اقدامات اغتشاشگران در ایران، در کشورهای مذکور رخ بدهد، همان ابتدای کار، متهمان با وحشیانه ترین روش ها قلع و قمع می شوند.

پلیس سالانه در آمریکا (حامی اصای آشوب در ایران)، بیش از هزار نفر را بدون هیچ دلیل و توجیهی و بی آنکه اغتشاشی رخ داده باشد، در صحنه های کاملا فردی به قتل می رساند و هر سال هم بر این آمار افزوده می شود.

اینکه محافلی، به استناد ویدئوهای چند ده ثانیه ای مبهم (فاقد قبل و بعد ماجرا)، نیروهای انتظامی و امنیتی را متهم کنند، اما کاری نداشته باشند که اشرار اغتشاشگر، با وجود همه هشدار و نصیحت ها، در این چهل و چند روز مرتکب کدام جنایات شده اند، نشانه غرض ورزی و بی صداقتی است.

طبیعی است که اگر در بررسی ها معلوم شود مامور پلیس، هنگام انجام ماموریت مرتکب تخلف شده، باید طبق ضوابط قانونی مواخذه شود؛ و بارها هم این اتفاق افتاده است.

اما پلیس، نماد اقتدار کشور و مسئول پاسداری از آن است. این اقتدار بازدارنده است که عناصر گستاخ و متجاوز را از دست درازی به حریم امنیت و آرامش عمومی باز می دارد و اگر شکسته شود، دیگر هیچ امنیتی باقی نخواهد ماند.

ماموریت ذاتی نیروهای انتظامی و امنیتی، نه فحش و کتک خوردن و مجروح و شهید تقدیم کردن و باز هم خواهش و نصیحت (!)، بلکه صیانت از جان و مال مردم و امنیت عمومی در برابر شرارت های میدانی کسانی است که هیچ منطق و قاعده ای را بر نمی تابند.

عملکرد طاقت فرسا و فداکارانه نیروهای انتظامی و امنیتی را باید در یک کل به هم پیوسته (چهل و چند شبانه روز) دید و نه چند ویدئوی چند ده ثانیه ای. و هر کس با فضا سازی، دست اقتدار پلیس در برخورد با اشرار زبان نفهم را ببندد -بداند یا نداند- شریک جرم جنایات “شبکه شرارت و جنایت و ترور” است و از پشت به مدافعان امنیت شلیک می کند.

محمد ایمانی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه