معاون اقتصادی وزیر کشور مطرح کرد:

بندرانزلی موتور محرکه توسعه گیلان و کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در بازدید از مجتمع بندری انزلی گفت: بندرانزلی می‌تواند موتور محرکه توسعه همه جانبه استان و کشور باشد.

بندرانزلی موتور محرکه توسعه گیلان و کشور

به گزارش ۸دی،محسن کوشش‌تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور در حاشیه بازدید از بندرکاسپین انزلی اظهار کرد: رئیس جمهور در تمام سفر‌های استانی بر برقراری ارتباط استان‌های مرزی با کشور‌های همسایه تاکید دارد و این امر به خوبی در گیلان در حال پیگیری است.

وی با اشاره به نقش کریدور‌های بین‌المللی در منطقه افزود: با نگاهی به تاریخچه ایران، کشور‌های شمالی دریای خزر همواره به دنبال راهی برای دستیابی به آب‌های آزاد از طریق ایران بوده اند و با هدف‌گذاری رئیس جمهور و مجموعه مدیران کشور که زمینه حضور ایران در عرصه‌های جدید تجاری منطقه مثل شانگ‌های فراهم شده، می‌تواند مجتمع بندری انزلی را به جایگاه اصلی خود برگرداند و همچنین بندرانزلی می‌تواند موتور محرکه توسعه همه جانبه استان و کشور باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور خاطرنشان کرد: با تحقق این امر می‌توانیم ادای دین به بندر انزلی داشته باشیم و این به معنی برنامه‌ریزی مطلوب و امیدوار کننده با مجهز کردن انزلی به تجهیزات است.

محسن کوشش تبار افزود: باید بتوانیم از فرصت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم و زمینه نقش‌آفرینی بهتر را برای کشور‌های دریای خزر در ترانزیت کالا فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید با استاندارد سازی و متنوع سازی، زمینه استفاده درست از ظرفیت ترانزیت حمل بار را داشته باشیم تاکید کرد: صادرات محصولات کشاورزی از مطالبات همیشگی کشور‌های شمالی بوده است که ما می‌توانیم روی مجتمع بندری انزلی سرمایه گذاری کنیم و این نشان می‌دهد به نوعی هدف گذاری توسعه اقتصادی ما مبتنی بر اقتصاد همسایگان شکل می‌گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه