برگزاری مانور سراسری آمادگی در برابر زلزله در ۱۶ خانه هلال گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: مانور آمادگی در برابر زلزله همزمان با سراسر کشور به مناسبت روز جهانی کاهش اثرات و بلایای طبیعی در ۱۶ خانه هلال برگزار شد.

برگزاری مانور سراسری آمادگی در برابر زلزله در ۱۶ خانه هلال گیلان

به گزارش ۸دی،سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مانور سراسری آمادگی در برابر زلزله در خانه‌های هلال استان برگزار و این مانور مصادف با سالروز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی در خانه‌های هلال اجرا شد.

وی با بیان اینکه این مانور همزمان با سراسر کشور انجام شد، ادامه داد: پناه گیری در داخل و محوطه بیرونی ساختمان، خروج ایمن و اضطراری، بررسی نمادین ساختمان از نظر ایمنی بعد از وقوع زلزله فرضی، امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی، شناسایی تفاوت بین خطرها و حوادث، حمل مصدوم (بدون تجهیزات) و شناسایی نقاط ایمن از مباحث قابل تمرین در این مانور بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: با توجه به اولویت خانه‌های هلال برای جمعیت هلال احمر و نقش مؤثر آن در افزایش آموزش‌های امدادی برای مردم مناطق دور دست، مراکز دهستان‌ها و بخش‌ها، این مانور با افزایش تاب آوری و ارتقای دانش و مهارت اعضای خانه‌های هلال جهت پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از زلزله صورت گرفت.

غلامی اضافه کرد: این مانور در سطح ۱۶ خانه هلال در شعب استان با حضور اعضا، داوطلبان، امدادگران، مربیان و رؤسای شعب جمعیت هلال احمر برگزار شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه