افزایش ۴۷ درصدی ترانزیت کالا از گمرکات آستارا

سرپرست اداره‌ کل گمرک آستارا از افزایش ۴۷ درصدی ترانزیت کالا از گمرکات ریلی، زمینی و دریایی این شهرستان در ۶ ماهه نخست سال‌ جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش ۴۷ درصدی ترانزیت کالا از گمرکات آستارا

به گزارش ۸دی،علی حسین ذوالقدری پیش از ظهر امروز در گفتگویی با خبرنگاران با اشاره به اینکه نیمه نخست امسال ۱۶۵ هزار و ۶۳۴ تن کالا از طریق گمرکات ریلی، زمینی و دریایی آستارا از کشور ترانزیت شد، اظهار کرد: بیشتر کالاهای ترانزیت خارجی گمرک مقصد شامل البسه، لوازم خانگی (مبلمان، سرویس خواب، لوازم و ظروف آشپزخانه)، لاستیک، چای و برنج بود.

وی افزود: همچنین ۲۵۹ هزار و ۶۴۴ تن کالا از طریق گمرکات آستارا در نیمه نخست امسال به کشور ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱۷ درصد از نظر وزنی افزایش داشت و شامل چوب و تخته، وسائط نقلیه سنگین، انواع خودروهای سواری، دستگاه‌های صنعتی، آرد و سبوس جو، گندم و حبوبات، روغن مایع آفتابگردان، روغن موتور، انواع نوشیدنی‌ها و گوشت گوساله بود.

سرپرست اداره‌ کل گمرک آستارا کشورهای مبدا ترانزیت خارجی را شامل روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و کشورهای مقصد ترانزیت خارجی را عراق، افغانستان، ترکیه، هند، پاکستان، امارات، ترکمنستان و تاجیکستان عنوان کرد.

ذوالقدری اظهار کرد: ۱۹ هزار و ۲۳۰ تن کالا نیز در نیمه نخست امسال از طریق مرزهای سه گانه آستارا به کشور ترانزیت داخلی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش به میزان ۵۹ درصد از نظر وزنی رشد داشت و شامل کالاهایی مانند الیاف، دستگاه‌های صنعتی و تجهیزات خط تولید، محصولات پتروشیمی (پلی‌آمید و پلی‌تیلن) و کاغذ روزنامه از کشورهای روسیه، گرجستان، مغولستان، جمهوری آذربایجان و بلاروس بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه