طرح ساماندهی تردد کامیون‌های ترانزیتی به منظور مدیریت ترافیک در آستارا

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه هیچ کامیونی از این پس نباید در محدوده آستارا پارک شود و وظیفه ساماندهی آنها در سطح شهر برعهده پلیس راهور به عنوان متولی نظم ترافیکی است، گفت: در این زمینه باید قاطعانه وارد عمل شود و با متخلفان برخورد لازم اعمال شود.

طرح ساماندهی تردد کامیون‌های ترانزیتی به منظور مدیریت ترافیک در آستارا

به گزارش ۸دی،عنایت رضایی‌پور فرماندار آستارا شامگاه یکشنبه در نشست شورای ترافیک آستارا بیان کرد: کامیون‌های ترانزیتی که از خارج استان بی محابا و بدون هماهنگی به سمت گمرک می‌آیند، هیچ مدیریتی بر آنها اعمال نمی‌شود و در زمانی که حضورشان زیاد می‌شود، خواه ناخواه ترافیک ایجاد می‌کنند و بروز مشکلاتی را سبب می‌شوند.

وی افزود: برخی کامیون‌ها از سوی خود پایانه بار مدیریت می‌شوند، عملیات بارگیری، پلمب و انتقال آنها صورت می‌گیرد و به طور مستقیم به درب گمرک آستارا هدایت می‌شوند؛ برخی دیگر از سوی شرکت‌های اقماری در این شهرستان و شهرستان‌های اطراف بارگیری می‌شوند و به سمت گمرک می‌روند که بر آنها هم نظارتی نیست.

فرماندار آستارا اظهار کرد: همچنین بخشی کامیون‌های خالی هستند که از ۲ طرف مرز به سمت گمرک می‌آیند تا کارهایی مانند ترانشیپ را انجام دهند و برخی هم منتظر کد از مرکز استان در داخل محوطه گمرک چندین روز می‌مانند که نظارتی بر آنها هم صورت نمی‌گیرد و باید تعیین تکلیف شوند.

وی اضافه کرد: چنان که در سایر نقاط مرزی تکلیف این بحث مشخص شده است، در شهرستان آستارا نیز باید موضوع از یک نقطه به صورت متمرکز مدیریت شود تا کامیون‌ها به ویژه در اوج دوره مراودات تجاری به یکباره به سمت گمرک سرازیر نشوند.

رضایی‌پور با اشاره به اینکه شرایط شهرستان آستارا ویژه است، گفت: با توجه به مباحثی که در منطقه مطرح است، آینده آستارا به بحث صادرات، واردات و ترانزیت کالا وابستگی دارد و بر اساس گزارش‌هایی که به فرمانداری می‌رسد، احتمال دارد شمار کامیون‌ها به ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه در روز برسد که با تداوم وضعیت کنونی نمی‌توان موضوع را مدیریت کرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به موضوع و برقراری نظم و انضباط در آستارا ادامه داد: بر این اساس کامیون‌های داخل مرز پیش از هرگونه مراجعه به گمرک آستارا باید به پایانه بار شهرستان مراجعه کنند و نسبت به دریافت برگه تردد و نوبت جهت ورود به گمرک از راهداری اقدام نمایند.

فرماندار آستارا افزود: کامیون‌های خالی که از آن سوی مرز به گمرک مراجعه می‌کنند نیز باید در انبار محل بارگیری و یا پارکینگ پایانه بار مستقر شوند و پس از بارگیری هم بر اساس نوبت دریافتی از راهداری بلافاصله به درب گمرک مراجعه نمایند.

وی اظهار کرد: هیچ کامیونی از این پس نباید در محدوده آستارا پارک شود و وظیفه ساماندهی آنها در سطح شهر برعهده پلیس راهور به عنوان متولی نظم ترافیکی است که در این زمینه باید قاطعانه وارد عمل شود و با متخلفان برخورد لازم از جمله اعمال جریمه، کندن پلاک و سایر موارد قانونی را انجام دهد.

رضایی‌پور اضافه کرد: راهداری و پایانه‌ها نیز باید ضمن هماهنگی با گمرک برای مدیریت تردد کامیون‌ها، در این زمینه به پلیس کمک کنند که تکلیف محل توقف کامیون‌ها مشخص باشد تا از این پس هیچ کامیونی در سطح شهر آستارا توقف ننماید.

وی با بیان اینکه بنرها و بروشورهایی نیز جهت اطلاع‌رسانی بین رانندگان داخلی و خارجی تهیه و توزیع خواهد شد، عنوان کرد: کانکسی نیز در میدان تقوی جهت کنترل ترددها به سوی درب گمرک آستارا تعبیه می‌شود و از این پس از تردد کامیون‌های بدون نوبت در بلوار ساحلی جلوگیری خواهد شد.

فرماندار آستارا یادآور شد: پارکینگی نیز در منطقه ویژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده شده است که باید با واقع‌بینی نرخ مناسبی برای توقف کامیون‌ها و ارایه خدمات مناسب به رانندگان تعیین شود تا از این ظرفیت نیز بهره‌برداری صورت گیرد.

وی همچنین گفت: زمینی که با مساحت بیش از ۲ هکتار پیش‌تر به پایانه واگذار شده هم باید تعیین تکلیف شود تا اگر شرایط مدیریت آن را ندارند، پس از مکاتبات لازم در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

رضایی‌پور بیان کرد: باید پایانه‌ها تامین کامیون تا ۲ برابر تعداد مورد نیاز را در دستور کار قرار دهد تا بحث نرخ‌گذاری حمل بار هم در شهرستان آستارا مدیریت شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه