پلیس فتا گیلان: فریب پیامک جعلی ثنا را نخورید

رئیس پلیس فتا گیلان با اشاره به اینکه پیامک ثنا از سر شماره شخصی ارسال نمی‌شود و سرشماره Adliran تنها مرجع معتبر پیگیری است، گفت: هنوز عده‌ای از مردم فریب می‌خورند و با کلیک بر روی لینک‌های جعلی، قربانی مجرمان سایبری می‌شوند.

پلیس فتا گیلان: فریب پیامک جعلی ثنا را نخورید

به گزارش ۸دی، رئیس پلیس فتا استان گیلان در تشریح این خبر اظهار کرد: در روش کلاهبرداری از طریق پیامک ابلاغ الکترونیک قضائی “ثنا”، فرد کلاهبردار با جعل آدرس اینترنتی این سامانه، پیامکی با محتوا‌هایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و غیره که در نهایت به یک لینک پرداخت برخط منتهی می‌شود را برای شهروندان ارسال می‌کند و از آنجایی‌ که برخی از مردم از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آنها آگاهی ندارند و مبلغ عنوان‌ شده نیز بسیار ناچیز است روی آن کلیک کرده و اقدام به عملیات پرداخت وجه می‌کنند.

وی در ادامه افزود: لینک معرفی ‌شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این شگرد، اطلاعات کارت ‌بانکی متقاضیان را به سرقت برده و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها اقدام می‌کنند.

سرهنگ “امیرحسین نقی‌مهر” بیان کرد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه فاقد لینک می‌باشد و چنانچه افراد پیام‌هایی تحت ابلاغ الکترونیک قضائی دریافت کردند که در آن پرداخت مبلغی، هر چند کم درخواست شده بود، بدانند پیام جعلی است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پیامک ثنا از سر شماره شخصی ارسال نمی‌شود و سرشماره Adliran تنها مرجع معتبر پیگیری است، خاطرنشان کرد: افراد در صورت مشاهده اینگونه پیام‌ها آن را حذف کنند.

نقی‌مهر در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه