جشنواره “روز ملی آستارا” برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی بندر آستارا از برگزاری “جشنواره روز ملی آستارا” در ۷ مهرماه سال جاری با اجرای برنامه‌‎های متنوع خبر داد.

جشنواره “روز ملی آستارا” برگزار می‌شود

به گزارش ۸دی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی بندر آستارا اظهار کرد: ۱۵شهریور روز ریشه‌کنی بی‌سوادی در آستارا و افتتاح مدرسه حکیم نظامی به عنوان روز ملی آستارا ثبت شده است.

وی از برگزاری جشنواره روز ملی این شهرستان همراه با اجرای برنامه‌های متنوع در هفته گردشگری خبر داد و افزود: این جشنواره به دلیل تقارن نخستین دوره روز آستارا با ماه صفر در ۷ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

مجتبی آب‌روشن با اشاره به اینکه بازدید از آثار ثبت ملی آستارا، برگزاری مسابقه شعر، عکاسی و نقاشی با محوریت«آستارای من» و تجلیل از مفاخر و فرهیختگان آستارایی از محورهای اصلی جشنواره روز آستارا است، تصریح‌ کرد: اجرای موسیقی سنتی و شاهنامه‌‎ خوانی، برگزاری تور آستارا گردی و سخنرانی پژوهشگران آستارایی درباره تاریخ و فرهنگ شهرستان آستارا از دیگر محورهای این جشنواره است.

وی بیان کرد: در حوزه صنایع‌دستی و غذا ۲ مورد ثبت شده ملی داریم و برای این موضوعات نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

این مسئول جشنواره روز آستارا متعلق به همه شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: ان‌شاء‌الله با برنامه‌ریزی دقیق امیدواریم یک برنامه خوب در خور و شأن مردم با فرهنگ و باسواد آستارا با همکاری ارگان‌‎های دیگر برگزار کنیم. در این راستا از همه شهروندان دعوت می‌کنم اگر ایده و پیشنهادی برای بهتر برگزار شدن جشنواره روز آستارا دارند به اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ارائه دهند تا برنامه اجراء شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه