استاندار گیلان در نخستین اجلاسیه کنگره بین المللی میرزا کوچک خان؛

احداث موزه نهضت میرزا کوچک خان در گیلان مطالبه جدی است

استاندار گیلان با تاکید بر جمع آوری اسناد و مدارک نهضت جنگل و اینکه اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر و همچنین مرکز آموزشی و حوزه برای واکاوی نهضت جنگل تلاش کنند، گفت: احداث موزه نهضت میرزا کوچک خان در گیلان مطالبه جدی است.

احداث موزه نهضت میرزا کوچک خان در گیلان مطالبه جدی است

به گزارش ۸دی، استاندار گیلان عصر امروز در نخستین اجلاسیه کنگره بین المللی میرزا کوچک خان در سالن همایش‌های برج میلاد تهران اظهار کرد: برای احقاق حق واقعی میرزا کوچک همه باید تلاش کنیم.

وی مردم گیلان را دشمن شناس و با بصیرت معرفی کرد و افزود: میرزا کوچک خان جنگلی از مفاخر سیاسی و اجتماعی گیلانی ایران است. میرزا کوچک چراغ بیداری و آزادی خواهی را روش کرد، وی مبارز مخلص و جهادی برای آرامش و امنیت ایران اسلامی است.

اسدالله عباسی با بیان اینکه قیام جنگل باید کالبدشکافی شود، عنوان کرد: میرزا در تمام مراحل نهضت جنگل به مفاهیم اسلامی و اعتقادی پایبند بود. نهضت میرزا فقط سیاسی نبود بلکه کاملاً مردمی و اجتماعی بود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه خدمت گذاری به مردم سرلوحه کار میرزا بود، گفت: میرزا در کنار مبارزه با بیگانگان در فکر خدمت به مردم و گره گشایی مشکلات آنها بود.

وی با اشاره به ریشه‌های شکست نهضت جنگل افزود: سودجویی، نفاق، نفوذ و خیانت ضربه مهلکی به نهضت جنگل زد. حقیقت قیام میرزا ثبت و ضبط شده و باید به نسل امروز و آینده انتقال داده شود. میرزا مبارز مسلمان بود، اجازه ندهیم نام میرزا دستاویز برخی افکار سیاست زدگی افراد غرب گرا باشد.

عباسی با تاکید بر جمع آوری اسناد و مدارک نهضت جنگل بیان کرد: احداث موزه نهضت میرزا کوچک خان در گیلان مطالبه جدی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در خصوص نهضت جنگل تولید محتوا صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر و همچنین مرکز آموزشی و حوزه برای واکاوی نهضت جنگل تلاش کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه