برگزاری همایش آزادگان با حضور ۱۱۵ آزاده شهرستان تالش+ تصاویر

همایش تجلیل از آزادگان هشت سال دفاع مقدس تالش امروز در بقعه سید نیکی با حضور فرماندار، امام جمعه و مسئولین شهرستان و ۱۱۵ آزاده این دیار برگزار شد.

برگزاری همایش آزادگان با حضور ۱۱۵ آزاده شهرستان تالش+ تصاویر

به گزارش ۸دی، فرماندار تالش در این همایش با اشاره به رشادت های آزادگان در دوران اسارت اظهار کرد: آزادگان در سخت ترین گذرگاه تاریخ، کشور را از این گذرگاه نجات داده و فرهنگ ایثار و شهادت را درجامعه نهادینه کرده و دوران سخت اسارت را تجربه نموده و امروز به عنوان یادگاران هشت سال دفاع مقدس جز‌و نامداران کشور در قلب مردم ا یران جای دارند.

وی آزادگان را سند افتخار نظام نام برد و افزود: در هشت سال دفاع مقدس که همه دنیا بر علیه ما بودند با وحدت و اتحاد توانستیم به پیروزی برسیم و امروز نیز باید در این شرایط سخت اقتصادی با اتحاد و همدلی از این شرایط عبور کنیم.

کیا عاشوری با اشاره به پنج شاخصه ی مهم‌ جهاد، اخلاق، معنویت، عبودیت و ولایت پذیری در پایه ریزی دفاع مقدس گفت: رزمندگان مجاهد ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس با بذل جان و مال از آرمان های انقلاب اسلامی پاسداری نمودند و آزادگان با تکیه بر ایمان انقلابی سختی ها را تحمل و در دفاع از دین حق ثابت قدم بوده و بیرق آزادگی را برافراشته نگاه داشته‌اند.

این مسئول با تاکید بر لزوم جمع‌آوری و تدوین تاریخ شفاهی ایثارگران و آزادگان دفاع مقدس و توجه بیشتر به تولید آثار فاخر فرهنگی بیان کرد: برای آشنایی نسل‌های بعدی انقلاب، باید خاطرات آزادگان در قالب مجموعه‌ای منظم و کتابی ماندگار به رشته تحریر درآید و منتشر شود زیرا امروز همه ما مدیون صبوری، رشادت و جان‌فشانی تک تک آزادگان سرافراز ایران اسلامی هستیم.

وی آزادگان را گنجینه های ارزشمندی که فرهنگ انسان سازی دوران اسارت که در درون خود نهفته دارند دانست و ادامه داد: آنان که در سال های درد و فراق، دور از دیار به سر می بردند، کوله باری از خاطرات تلخ و شیرین به همراه دارند که هرکدام از آن ها، درس بزرگی از استقامت و آزادگی است.

عاشوری با بیان اینکه امروزه به برکت جانفشانی شهدا، ایثارگران و آزادگان، شاهد سربلندی میهن اسلامی هستیم، گفت: همواره جانفشانی‌های شهدا، ایثارگران و آزادگان سرلوحه کار ما خواهد بود.

در پایان این همایش از ۱۱۵آزاده سرافراز شهرستان تالش تجلیل بعمل آمد. تالش ۱۲۸ آزاده را در خود پرورش داده که ۱۳نفر از این آزادگان پس از آزادی از زنجیر اسارت به همرزمان شهید خود پیوستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه