بهره گیری از صنعت فرانچایز برای توسعه کسب و کار در گیلان

مدیرکل دفتر خدمات کسب‌ و کار وزارت صمت گفت: بهره گیری از صنعت فرانچایز می تواند در گیلان منجر به توسعه کسب و کار و افزایش اشتغال شود.

بهره گیری از صنعت فرانچایز برای توسعه کسب و کار در گیلان

به گزارش ۸دی،امیرحسین اسدی در نخستین همایش فرانچایز و توسعه کسب و کار گیلان که در رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه فرانچایز نوعی شبکه ارتباطی بین کسب و کارهای کوچک و مستقل است که به هر کدام از آنها امکان می‌دهد تحت یک نام تجاری مشترک فعالیت کنند، افزود: بر اساس این سیستم، یک کسب و کار اختیار دارد که محصولات کسب و کار دیگر را بفروشد و در ازای آن مبلغی را دریافت کند.

وی اظهار کرد: به کار آفرینان کشور  افتخار می کنیم و چه خوب است که گیلان نیز از کارآفرینان بسیار توانمندی برخوردار است.

اسدی با بیان اینکه بهره گیری از فرانچایز و  توسعه کسب منجر به توسعه اشتغال و بهبود فضای کسب و کار می شود، افزود: فرانچایز ابزار مناسبی برای کاهش زمان ورود به بازار و کاهش ریسک‌های توسعه ‌کسب‌ و کار است.

اسدی ادامه داد: در اجرای فرانچایز باید دقت کنیم و هیچ گاه نباید نسبت به آن بی توجه باشیم در غیر اینصورت هزینه های زیادی را متحمل خواهیم شد.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت تصریح کرد:  کاهش قاچاق کالا، افزایش اشتغال، توسعه صادرات از خروجی های به کارگیری فرانچایز است.

وی تاکید کرد: فرانچایز می تواند به موضوع اشتغال و توسعه اقتصادی کشور کمک کند، در شورای عالی اشتغال بررسی و مصوبات خوبی برای تشویق فرانچایز در نظر گرفته شد.

به روز شدن کسب و کارها و پیشتازی گیلان در صادرات

تیمور پورحیدری مدیر کل صمت گیلان اظهار داشت: استان گیلان استان اولین ها است و هر اتفاقی که قرار است در کشور در مسیر توسعه استارت بخورد در اولین استان خواهیم داشت .

وی با بیان اینکه گیلان جز اولین استان هایی است که این همایش در آن برگزار شده ، گفت: توسعه کسب و کار و بهره گیری از روش نشان سپاری مهم است در استان گیلان ۷۰ برند معروف وجود دارد که با برنامه ریزی اصولی و استفاده از روش های علمی و به روز در دنیا حرف اول را خواهند زد.

مدیر کل صمت گیلان خاطرنشان کرد: کسب و کارها اگر به روز باشند گیلان از استان های پیشتاز در صادرات و تجارت خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره گیری از دانش روز در کسب و کار و با استفاده از فرانچایز موفقیت های خوبی در حوزه کسب و کار در استان ایجاد می شود.

مدل فرانچایز می تواند خطرات را کم ، اشتغال و کسب و کارها را پایدار تر کند

محمد علی ملایی عضو هیات مدیره و مدیر عامل انجمن فرانچایز کشور نیز در این همایش اظهار داشت: ایران به توجه به شرایط فعلی نمی تواند پذیرای برندهای دیگر باشد و امروز انجمن فرانچایز قصد دارد با توسعه اصولی فرانچایز به اشتغال و توسعه اقتصادی کشور کمک کند .

وی با بیان اینکه انجمن فرانچایز به عنوان پل ارتباطی بین دولت و فرانچایزها ، مطالبات صنفی آن ها را دنبال کند، خاطرنشان کرد: با فرهنگ سازی و ترویج فرانچایز و با کمک وزارت صمت و اقتصاد بسترهایی ایجاد شود که فرانچایزها بتوانند کسب و کار خود را توسعه دهند.

مدیر عامل انجمن فرانچایز کشوربا تاکید بر اینکه کسب و کارهای خرد نباید تعطیل شوند ، تصریح کرد: مدل فرانچایز می تواند خطرات را کم ، اشتغال و کسب و کارها را پایدار تر کند.

کسب و کارها باید در راستای برندینگ باشند

روهام قلیچی رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری انجمن فرانچایز ایران در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت:کمک به توسعه کسب و کار در استان گیلان، افزایش فروش، همچنین افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP ) استان گیلان، از مهمترین اهداف این همایش می باشد.

رئیس کمیسیون آموزش ، پژوهش و فناوری انجمن فرانچایز ایران با بیان اینکه از بهترین مدل های کسب و کار فرانچایز است، تصریح کرد:با توجه به اینکه رشت شهر اولین ها است کسب و کارها باید در راستای برندینگ باشد که آورده زیادی را برای شهر و کشور به همراه خواهد داشت.

انطباق خاصی در فرانچایز و مدل توسعه با اقتصاد مقاومتی است

مجید کرباسچی رئیس هیات مدیره انجمن فرانچایز نیز در این همایش با بیان اینکه زحمت راه اندازی و استفاده از فرانچایز نسبت به بهره وری از آن معقول است ، گفت: فرانچایز جایگاه خاصی درجهان دارد.

وی با بیان اینکه فرانچایز رشد منفی ندارد ، تصریح کرد: حتی زمانی که کشورهای توسعه یافته رکود اقتصادی داشتند فرانچایز رشد اقتصادی و اشتغال داشته است.

کرباسچی فرانچایز را مدل کسب و کار درستی عنوان کرد و افزود: انطباق خاصی در فرانچایز و مدل توسعه با اقتصاد مقاومتی است ، فرانچایز داخلی مردم نهاد است ، قابلیت توسعه و صادرات دارد و وابستگی آن کم است.

رئیس هیات مدیره انجمن فرانچایز خاطرنشان کرد: از آنجاییکه گیلان استانی توریستی است و ارتباط خوبی با کشورهای اوراسیا دارد باید در حوزه فرانچایز قدرت داشته و مهد فرانچایز باشد.

وی با بیان اینکه اسم و فرهنگ فرانچایز نیازمند بومی سازی است ، تصریح کرد: بومی سازی یعنی توجه به فرهنگ ، ذائقه، روش مذهبی و … در کسب و کار است.

کرباسچی با بیان اینکه بسیاری از کشورها در حوزه فرانچایز قانون خاصی دارند، خاطرنشان کرد:ب رند و فرانچایز وقتی موفق شد و به سود آوری اهرمی رسید اگر جنبه های بومی رعایت نشود دچار مشکلات می شود و برند خود را از دست می دهد.

وی گفت: در انجمن فرانچایز کمیسیون حقوقی وجود دارد که فرانچایز کارها می توانند از آن استفاده کنند.

وی یادآور شد: برجام و اختلاط برندهای خارجی و توسعه آنها ، تهدیدی برای برندهای داخلی است .

کرباسچی با اشاره به اینکه در برندهای داخلی باید به مباحث مذهبی ، بومی و … پرداخته شود ، عنوان کرد: در غیر اینصورت برندهای خارجی در کشور توسعه می یابد.

رئیس هیات مدیره انجمن فرانچایز گفت: برندهای داخلی باید مقاوم سازی و تقویت شوند تا دچار مشکل نشوند.

وی یادآورشد: برندهای خارجی و متصل شدن با برندهای داخلی یک تهدید است ، فرانچایز تابلو فروشی نیست و با اصول علمی باید دنبال شود.

کرباسچی تصریح کرد: مشاغل خصوصی سنتی که از بین رفته اند با توجه به اینکه ایران کشوری کهن و با قدمت است این مشاغل می توانستند مزیت اقتصادی داشته باشند و توسعه اقتصادی فراهم کنند اما منقرض شدند.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر بها دادن به آموزش در حوزه کسب و کار ، در توانمند سازی و آموزش کاربردی باید بیشتر کار شود ، اذعان داشت: توسعه کسب و کارهای سنتی گیلان به روش فرانچایز صادرات را هم به دنبال دارد.

کرباسچی گفت: فرانچایزها نیاز به خدمات جانبی دارند حمایت های نرم افزاری یکی از این خدمات است.

وی تصریح کرد: آموزش های مخصوص فرانچایز در فنی و حرفه ای تدوین شده است و حوزه آموزش می تواند فرهنگ ساز و کارگشا باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه