انتقاد امام جمعه رشت از دخالت برخی نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها

آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان با انتقاد از دخالت برخی نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها گفت: اگر نمایندگان فسادی از مدیری دیدند باید آن را با مدرک ثابت کنند نه آن که به دنبال جایگزینی نیروهای مدنظر خود باشند و وزرا را استیضاح کنند.

انتقاد امام جمعه رشت از دخالت برخی نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها

به گزارش ۸دی، امام جمعه رشت ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه مصلی رشت با اشاره به اقتدار و عزت جمهوری اسلامی اظهار کرد: آمریکا اوایل انقلاب نتوانست جمهوری اسلامی را شکست دهد و امروز نیز با توجه به پیشرفت‌ها و افزایش اقتدار و توان ما قادر به پیروزی و شکست دادنمان نیست.

 وی با اشاره به ویژگی‌های یک خطیب جمعه افزود: گفتار و رفتار ائمه جمعه باید یکی باشد و در جامعه نقشی پدرانه ایفا کنند و برای مردم الگویی سالم و دیندار باشند. طبق توصیه‌های مقام معظم رهبری خطیب جمعه نباید در فعالیت‌های اقتصادی مشارکت داشته باشد. برخی ائمه جماعات در استان‌ها فعالیت‌های اقتصادی داشتند که موجب خسران و وارد آمدن هزینه بر نظام اسلامی شدند.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به اینکه خطیب جمعه وظیفه دارد دستاوردهای نظام را به جامعه بگوید و بین مردم امیدآفرینی کند، تصریح کرد: تشویق و ترغیب مردم برای شرکت در نماز جمعه و همچنین پاسخ دادن به شبهات روز از ویژگی‌هایی است که ائمه جماعت باید بدان توجه کنند.

این مسئول با انتقاد از دخالت برخی نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها عنوان کرد: اگر نمایندگان فسادی از مدیری دیدند باید آن را با مدرک ثابت کنند نه آن که به دنبال جایگزینی نیروهای مدنظر خود باشند و وزرا را استیضاح کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر توجه بیشتر مسئولان به رعایت هنجارها و ترویج عفاف و حجاب در جامعه تصریح کرد: زنان زیادی در جامعه ما هستند که مطابق با الگوی ایرانی و اسلامی رفتار می‌کنند اما باید به مسئله عفاف و حجاب بیش از این توجه شود.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت ساماندهی توزیع آرد بین نانوایی‌ها گفت: جنگ روانی دشمنان از یک سو و تخلف برخی از نانوایی‌ها در گیلان نابسامانی‌هایی را ایجاد کرده است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به شناسایی ۲۰ نانوایی متخلف در گیلان که قاچاق آرد انجام می‌دهند، بیان کرد: مسئولان مربوطه باید هرچه زودتر به موضوع ورود کنند و نابسامانی‌های موجود در حوزه آرد و نان برطرف کنند تا مردم از این بابت آسیب نبینند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه