اعلام آمادگی هلال‌احمر گیلان در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی

هلال‌احمر استان گیلان در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی در این استان، به حالت آماده‌باش درآمد.

اعلام آمادگی هلال‌احمر گیلان در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی

به گزارش ۸دی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: پیرو پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر سطح نارنجی هواشناسی در استان برای تمامی کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان گیلان، آماده باش کامل اعلام شده است.

ویضمن اشاره به آمادگی لجستیک جمعیت هلال احمر استان گیلان با توجه به هشدار سطح نارنجی افزود: جمعیت هلال احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی آماده خدمت به مردم استان است.

سیاوش غلامی با اشاره به حضور کارکنان، امدادگران، نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان در سطح پایگاه ها و آمادگی کامل آنها بیان کرد: حدود ۱۸۰ نفر از امدادگران و نجاتگران در سطح استان به صورت شبانه روز در شعب و پایگاه ها مستقر و آماده ارائه خدمت در سطح جاده ها و محورهای کوهستانی هستند، سایر نیروهای داوطلب در خانه های هلال و کارکنان نیز در حالت آماده باش بوده و در صورت نیاز با آمادگی کامل به کمک سایر نیروها خواهند رفت.

این مسئول ضمن تاکید بر لزوم توجه مردم به اعلان هشدارها گفت: هموطنان و مسافرین برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در توصیه به شهروندان، روستاییان و ساکنان در معرض خطر عنوان کرد: مردم از هرگونه تردد و توقف در مجاورت منابع آبی و مناطق با احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان آب و سقوط اجسام و درختان با توجه به وزش باد گرم جدا پرهیز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تصریح کرد: فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفرهای غیرضروری در جاده‌های کوهستانی در شرایط کنونی ضروری و لازم است.

غلامی با اشاره به افزایش دما و وزش باد گرم به منظور پیشگیری از بروز آتش سوزی ها و حوادث احتمالی از شهروندان خواست تا با اقداماتی نه چندان سخت از جمله روشن نکردن منابع حرارتی شعله روباز در مجاورت اجسام قابل اشتعال (علفزار، ضایعات، شیروانی ها و…. ) در فضای باز، عدم تردد در موقع وزش باد شدید از زیر سیم های برق، دیوارهای قدیمی نا ایمن و ساختمان های در حال احداث که امکان پرتاب اشیاء و مصالح از آن ها وجود دارد، عدم قرار دادن هرگونه اشیاء مانند گلدان، ظروف شیشه ای و …. در لبه پنجره ها و بالکن های ساختمان های بلند مرتبه مشرف به پیاده رو و کوچه ها، عدم سوزاندن ضایعات و علفزارها در مجاورت ساختمان ها بخصوص منازل ویلایی، مخروبه و دیوارهای عایق کاری شده و پرهیز از انداختن کبریت نیم سوخته و ته سیگار روشن در سطح جنگل ها، مراتع و حاشیه جاده ها و اطمینان از خاموش بودن تمام منابع حرارتی روشن، از آسیب های ناشی از باد گرم بخصوص آتش سوزی در امان باشند‌‌.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه