وقوع چهار زلزله در هرمزگان/ زلزله قشم بدون تلفات جانی

چهار زلزله ۵.۸، ۵.۸، ۴ و ۳.۸ ریشتری حوالی ۳۰ دقیقه استان هرمزگان را لرزاند در این رابطه فرماندار قشم اعلام کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت زلزله خسارت جانی و مالی نداشته است و آسیب بیشتر در حد ترک خوردگی دیوارها بوده است. همه تیم های ارزیاب و هلال احمر آمادگی کامل را در صورت اتفاق دیگری دارند و مستقر هستند.

وقوع چهار زلزله در هرمزگان/ زلزله قشم بدون تلفات جانی

به گزارش ۸دی، چهار زلزله ۵.۸، ۵.۸، ۴ و ۳.۸ ریشتری حوالی ۳۰ دقیقه استان هرمزگان را از ساعت ۲۰:۴۰ لرزاند. کانون این زلزله مابین شهرستان بندرخمیر و جزیره قشم به ثبت رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: تیم های ارزیاب بلافاصله به منطقه اعزام شدند و در حال بررسی هرگونه خسارت احتمالی هستند.

وی افزود: بلافاصله با هماهنگی‌های بعمل آمده ۶ تیم ارزیاب و واکنش سریع به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند تا خسارات احتمالی را بررسی کنند. این زمین لرزه در بندرعباس هم احساس شده و سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری مردم این شهر در نظر گرفته شده است.

مهرداد حسن زاده عنوان کرد: با اشاره به اینکه مردم آرامش خود را حفظ کنند تصریح کرد: تاکنون گزارشی از خسارت نداشته‌ایم.

میرهاشم خواستار، فرماندار بندرخمیر بیان کرد: تاکنون خسارتی از زلزله گزارش نشده است. تیم های ارزیاب به مناطق زلزله اعزام شده اند. همه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در حالت آماده‌باش هستند و در اختیار هلال احمر قرار گرفته اند. کانون اصلی زلزله روستای باسعیدو قشم بود.

سلحشور در ارتباط زنده خبر ۲۱ شبکه اول سیما گفت: دقایقی قبل دو زمین لرزه پیاپی مناطق وسیعی از هرمزگان را لرزاند، کانون زمین لرزه بر اساس وب سایت لرزه نگاری موسسه ژئو فیزیک در حوالی شهرستان‌های بندر خمیر و بندر لنگه اتفاق افتاده است. ارزیابی‌ها بلافاصله بعد از وقوع این زمین لرزه آغاز شد و مجموعاً ۶ تیم ارزیاب ما در مناطق تحت تاثیر شهرستان‌های بندر خمیر، لنگه، جزیره قشم و بندر عباس در مناطقی که زلزله بیشتر احساس شده بود اعزام شدند و در حال ارزیابی هستند.

حسینی فرماندار قشم اعلام کرد: با پیگیری هایی که صورت گرفت زلزله خسارت جانی و مالی نداشته است و آسیب بیشتر در حد ترک خوردگی دیوار ها بوده است. همه تیم های ارزیاب و هلال احمر آمادگی کامل را در صورت اتفاق دیگری دارند و مستقر هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه