امام جمعه، گوش شنوای مردم و زبان گویای آنان دربیان کاستی ها و مشکلات است

امام جمعه آستارا با بیان اینکه نمازجمعه به عنوان پل ارتباطی بی واسطه بین مردم و مسئولین است، گفت: امام جمعه ملجأ و پناهگاه محرومان، گوش شنوای مردم و زبان گویای آنان دربیان کاستی ها و مشکلات است.

امام جمعه، گوش شنوای مردم و زبان گویای آنان دربیان کاستی ها و مشکلات است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا در خطبه های نماز جمعه این هفته در ادامه بیان فضائل امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب در ماه ذیحجه به شرح و بیان ماجرای مباهله پیامبر اکرم(ص) با مسیحیان نجران پرداخت و ضمن بیان حدیثی از امام رضا(ع) آن را برترین فضیلت برای امیرمؤمنان دانست.

وی ضمن تشکر از حضور گسترده مردم در جشن های عید سعید غدیر خم به ویژه برپایی مهمانی ده کیلومتری در خیابان ولیعصر(عج) تهران و مشارکت سه میلیون نفری مردم در این جشن از حضور با شکوه مردم و اهالی خوب آستارا در جشن ها و مراسمات عید سعید غدیر تشکر کرد و افزود: بزرگترین پیام حضور مردم در این مراسمات بیان عشق و علاقه به ساحت مقدس ائمه اطهار و نیاز جامعه به نشاط و شادی حلال است که باید آن را برای مردم فراهم کرد.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به سفر اخیر رؤسای جمهور روسیه و ترکیه به کشورمان و دیدارهای ایشان با رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای به اهمیت تقویت روابط سه کشور و مقابله با نفوذ آمریکا و غرب اشاره کرد و افزود: تکمیل خط راه آهن آستارا – رشت جهت اتصال ریلی دو کشور و توسعه ترانزیت بین المللی از مهمترین مطالب بیان شده در این سفر بود که امیدواریم با پیگیری های مسئولان محترم شهرستان و استان به ویژه نماینده محترم مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هر چه سریعتر محقق گردد.

امام جمعه آستارا در خطبه های دوم به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نماز جمعه به حق از الطاف الهی جهت تألیف قلوب مؤمنین و اجتماعی دشمن شکن خواند و گفت: نمازجمعه به عنوان پل ارتباطی بی واسطه بین مردم و مسئولین است. امام جمعه ملجأ و پناهگاه محرومان، گوش شنوای مردم و زبان گویای آنان دربیان کاستی ها و مشکلات است. امام جمعه با یک واسطه مستقیما از سوی ولی فقیه و امام جامعه منصوب می شود و اطاعت از او معیار میزان ولایت پذیری افراد جامعه است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران ستاد نمازجمعه آستارا، از همه کسانی که در برپایی باشکوه نمازجمعه تلاش می کنند تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: خدمت به نماز جمعه خدمت در سنگر جهاد تبیین و روشنگری حقایق است که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان یک فریضه مهم و فوری بیان شده است تا جامعه در تشخیص حقیقت دچار شبهه و انحراف نشود.

حجت الاسلام و المسلمین باقری ارومی با گرامیداشت ششم مرداد روز کارآفرینی و آموزش فنی وحرفه ای، توسعه آموزش های کاربردی را عامل مهمی در توسعه اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق تربیت نیروی کار متخصص دانست و گفت: مرکز فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا نیز با بهره مندی از اساتید مجرب و امکانات مجهز، بستر مناسبی برای کارآفرینی و تربیت جوانان جویای کار می باشد.

امام جمعه آستارا با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و فرارسیدن ایام سوگواری و عزاداری حضرت سید الشهداء ضمن بیان اهمیت برپایی باشکوه مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان گفت: شکوه عزاداری ها بیانگر اوج ارادت و علاقه مردم نسبت به اهل بیت (ع) می باشد. عزاداری های سنتی طبق سنوات گذشته برگزار گردد و دقت شود عزاداری امر مستحب است ولی ایجاد مزاحمت برای مؤمنان امر حرام و مستلزم حق الناس است لذا عزاداری ها به گونه ای باشد که موجب ناراحتی مؤمنان نگردد.

به گزارش ۸دی، همچنین با حضور مسئولین شهرستانی بمناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه از اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان آستارا تقدیر و تشکر بعمل آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه