گیلانی ها چه در دوران جنگ و چه بعد از آن تا فتنه ۸۸ حق مطلب را ادا کرده اند

یادواره شهدای عملیات فتح المبین در رودسر با سخنرانی سردار سعید قاسمی برگزار شد.

گیلانی ها چه در دوران جنگ و چه بعد از آن تا فتنه ۸۸ حق مطلب را ادا کرده اند
به گزارش هشت دی نیوز، یادواره شهدای عملیات فتح المبین در رودسر با سخنرانی سردار سعید قاسمی برگزار شد.
قاسمی در ابتدای سخنان به روح پاک و منور حضرت زهرای مرضیه و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و شهدای استشهادی و خاصه شهدای عملیات فتح المبین درود فرستادند
در ادامه بابت برگزاری مراسم شهدای عملیات فتح المبین در روز دوم فروردین تشکر کردند که دیگران چه در تهران و چه در شهرهای نزدیک به مناطق عملیاتی به خاطر مشاغل معمول ابتدای نوروز از این یادواره مغفول می مانند ولی مردم رودسر به یاد بودند و برگزار کردند.
همچنین نسبت به آنچه معروف شده به هشت سال دفاع مقدس انتقاد نموده و دو سال قبل از شروع رسمی جنگ با عراق که رزمندگان اسلام درگیر مبارزه با فتنه های داخلی بودند را هم جزو دفاع مقدس به حساب آورده و ایام دفاع مقدس را ۱۰ سال برشمردند.
ایشان نسبت به جنگ نرم شدیدی که توسط ماهواره ها حتی در روستا ها هم در جریان است ابراز نگرانی نمودند.
ایشان خطه گیلان را خطه شهیدپرور عنوان کرده و گفتند این خطه چه در دوران جنگ و چه بعد از آن تا فتنه ۸۸ حق مطلب را ادا کرده است.
همچنین بابت حضور گسترده ملت در راهپیمایی های روز های قدس و ۲۲ بهمن تشکر کردند.
در ادامه درباره تاریخچه جنگ از تجاوز به منطقه جنوب در سه مقطع توسط هلندی ها پرتغالی ها و انگلیسی ها یاد کردند و دلاوری های مردم در دفاع از کشور در طول ۲۰۰ سال ستودند البته یاد کردند از میرزاکوچک خان جنگلی و مبارزات این دلاورمردگیلان با روسها وانگلیسها و به مردم خاطرنشان کردند که باید برای میرزا برنامه های مفصل بگیرند تا مصادره گروه های منحرفی مثل منافقین در ابتدای انقلاب نشود.
ایشان نسبت به محتوای درسی ۱۲ ساله مدارس انتقاد کردند و کمتر از ۱۰صفحه مطلب درمورد امام راحل ، کمتر از سه درس درباره انقلاب اسلامی و راجع به شهدا و دفاع مقدس کمتر از ۱۰ صفحه مطلب را برای تربیت یک نسل انقلابی بسیار ناکافی دانسته و تربیت کسانی مثل برگزارکنندگان مراسم فوق را نه حاصل تربیت مدارس بلکه حاصل تربیت مساجد و هیئات دانستند.
ایشان از شبهات مطرح در مورد جنگ چند نمونه نام بردند و دلیل ایجاد این شبهات را نپرداختن کافی به مسائل دفاع مقدس در فضای مدارس دانستند.
سردار قاسمی از شهید فرهاد خوشه بر به عنوان یک نمونه نام بردند که در هیئات و مساجد پرورش داده شده اند.
ایشان از رزمندگان و روحانیونی که می توانند متکفل مدرسه شوند دعوت کردند که به مدارس بپردازند و ناکامی های محتوای دروس مدارس را جبران نمایند.
در ادامه ایشان تاریخ تصمیم گیری برای هجمه به ایران توسط عراق به شکل جنگ تحمیلی را زمان کودتای امریکایی بر علیه دولت مصدق دانستند و طراح آن را انگلیسی ها عنوان کردند که قرار بود در صورتی که کودتای ۲۸ مرداد به ثمر نمی رسید هجمه عراق علیه ایران انجام شود و خوزستان از ایران جدا گردد. که البته با وقوع کودتا چون که ۱۰۰ آمد ۹۰ هم پیش ماست.
ایشان در مورد جنگ تحمیلی نیز عنوان کردند که دوبار اهداف جنگ محقق شد و خوزستان تا جاهای مهمی گرفته شد یکی ابتدای جنگ و دیگری بعد از پذیرش قطعنامه در مدت سه روز که دوباره بازپس گرفته شد.
در مورد تاریخ جغرافیای ایران سردار  قاسمی گربه کنونی کشور را در ۲۰۰ سال پیش نهنگی دانستند که از شرق و غرب و شمال و جنوب بسیار گسترده تر از جغرافیای کنونی بود که همیشه با خیانت شاهان زنباره قسمتی از خاک کشور جدا شد و تنها در دفاع مقدس بود که حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشد
ایشان تسلط دوباره ایران و فرهنگ اسلامی انقلابی کشور را این بار نه با جنگ سخت بلکه با صدور فرهنگ انقلابی مردم ایران در حال وقوع دانستند و به عنوان مثال به راهپیمایی ۲۰ میلیونی اربعین گذشته اشاره کردند و از همگان دعوت کردند سال بعد با شرکت دراین راهپیمایی گسترده شمار حاضرین در آن را به ۲۵ میلیون نفر برسانند.
ایشان از دیگر نمونه های نفوذ فرهنگ انقلابی اسلامی ایران در جهان را سردست گرفتن عکس شهید احمدی روشن در راهپیمایی نیویورک عنوان کردند.
ایشان در ادامه از اجرای طرح قدیمی انگلیسی تجاوز به ایران توسط عراق در بعد از انقلاب یاد کردند و در مورد ادامه آن گفتند حضور امسال بازرگان و بنی و صدر و … در صدر انقلاب از اشتباهات امام نبود بلکه امام مخصوصا به این افراد مجال جولان داد تا ماهیتشان برای ملت مشخص شود.
قبل از جنگ البته فتنه های جداسازی البته در حال انجام بود که از نمونه های آن تسخیر شهرهای وسیعی از کردستان توسط ضد انقلاب و قبول این مسئله توسط دولت موقت انقلاب عنوان کردند و از شعار کردستان بو خودمختاری ایران بو دموکراسی یاد کردند. که دلاورمردی های امسال شهید چمران و شهید بروجردی و دیگر شهدای قهرمان باعث آزادی دوباره کردستان شد.
ایشان در ادامه از ابتدای اشغال مناطق جنوبی و غربی یاد کردند و قبل از عملیات فتح المبین از چند عملیات دیگر که توسط ارتش اجرا شد نام بردند که شکست خوردند و دلیل شکست را خیانت فرمانده کل قوای وقت یعنی بنی صدر دانستند.
ایشان از جاسوس بودن فرمانده کل قوای یک سمت جنگ در دفاع مقدس ما به عنوان یک اتفاق نادر در تاریخ جنگ های جهان نام بردند.
خاطره ای از شهید علم الهدی با این مضمون که به ایشان گفته شد شما اسلحه ندارید چطور می خواهید بجنگید که شهید پاسخ داد اسلحه نداریم غیرت هم نداریم؟
ایشان از عملیات فتح المبین به عنوان اولین عملیات مشترک بین بسیج و سپاه و ارتش نام بردند که موفقیت های بسیار زیادی را در پی داشت
ایشان در ادامه خاطره ای از شهید محسن وزوایی که دانشجوی پیرو خط امام وفرمانده عملیات تسخیر لانه جاسوسی بود گفتند ایشان در عملیات فتح المبین فرمانده سه گردان بودند که در تاریکی شب مسیر را گم می کنند و با توسل به حضرت زهرا مسیر را پیدا کرده و به توپخانه دشمن راه پیدا کرده و آن را اشغال می کنند و خط مقدم دشمن از همه طرف محاصره می شود. و در همین منطقه ۳ الی ۴ هزار اسیر گرفتند.
اوضاع تا آنجا برای ارتش عراق ناجور شد که در تسخیر قرارگاه سپاه چهارم توسط رزمندگان سپاه محمد رسول الله اگر صدام نیمساعت تعلل می کرد اسیر رزمندگان اسلام می شد. و صدام وقتی پرچم های سپاهیان اسلام را دید با آمبولانس فرار کرد.
ایشان از خباثت سعودی ها و اردنی ها به عنوان عامل دوباره جان گرفتن عراق یاد کردند و به شدت نسبت به اینکه گفته می شود جنگ ایران و عراق اعتراض کرده و این جنگ را تنها جنگ ایران و عراق نداستند و نقش مهم متحدین عراق را بسیار قابل توجه دانستند.
ایشان آمار اسرا را در عملیات فتح المبین ۱۵۰۰۰ نفر دانستند
سردار قاسمی از نگرانی حزب الله لبنان و خیلی از نیروهای مقاوم در مورد اتفاقات سال ۸۸ یاد کردند و از سکوت خیلی از خواص در قم و تهران به شدت انتقاد نمودند. و این سکوت ها را عامل تحیر خیلی ها دانستند.
ایشان در ادامه یک سوال بسیار مهم مطرح کردند که اکنون که جنگ تحمیالی تمام شده کجا باید جهاد کرد؟ و خط نبرد کجاست؟ ایشان از جنگ فرهنگی و اتفاقاتی که در خانواده ها می افتد به عنوان جنگ مهم و جدید یاد کردند و آمار طلاق و فساد و فحشا و … یاد کردند .
ایشان از غیر قابل باور بودن انحراف و سقوط خواص یاد کردند و گفتند سه بار از دستان آقای کروبی هدیه امام را دریافت کرده بودند.
سردارقاسمی در ادامه بخشهایی از سخنان امام را در مورد صدور انقلاب ایران توسط رزمندگان اسلام قرائت کردند
ایشان یمن را نمونه ای از همین صدور انقلاب عنوان کردند که اکنون یکی از فرماندهانشان مانند محسن وزوایی به عربستان می گوید به شما ربطی ندارد در امور ما دخالت کنید.
ایشان کم شدن سهمیه عمره ایران توسط عربستان را نه به خاطر سخنان آیت الله جنتی در نمازجمعه تهران که به خاطر ادامه راه انقلاب ایران توسط یمنی ها و در تنگنا قرارگرفتن عربستان دانست و ضمن انتقاد از برگزاری کنونی عمره و تمتع با وجود حضور و سلطه سعودی ها از سفر عشق به کربلا یاد کردند.
در بخشی از پیام امام آمده بود که ملت ایران آمادگی تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند ولی دست از آرمان و اهداف خود برنخواهند داشت.
در ادامه سردار قاسمی بازی های سیاسی را شگرد امریکایی ها دانست که متاسفانه در حال حاضر بدون توجه به این نوع بازیگری امریکایی ها جدی گرفته شده اند و از مدل فکری کنونی کشور که حالت دستوری به جای اجرایی دارد انتقاد نمودند.
ایشان با توجه به سخنان امام اینگونه نتیجه گرفتند که دنیا خواهی و رفاه طلبی با آرمان خواهی جور در نمیآید حتی با آرمان خواهی دنیا هم تامین خواهد شد تا آنجا که با سخنان تند دیدیم که قیمت نفت بالا می رود و با سخنان نرم قیمت نفت به نصف رسید
در انتها سردار قاسمی با خواندن بخش های از دعای امام راحل سخنان خود را به پایان رساندند

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه