ادبیات مقاومت روح دلاوری و وحدت را در جامعه گسترش می‌دهد

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه ادبیات مقاومت به ترسیم چهره رنج و ظلم کشورها می‌پردازد، تصریح کرد: این نوع از ادبیات ریشه قرآنی دارد و هنرمندان این حوزه به حفظ ادبیات مقاومت می‌پردازند و روح دلاوری و وحدت را در جامعه گسترش می‌دهند.

ادبیات مقاومت روح دلاوری و وحدت را در جامعه گسترش می‌دهد

به گزارش ۸دی، زهرا بدن آرا معاون امور کتابخانه‌های عمومی گیلان در دومین ویژه برنامه ملی «از تبار قلم» و آیین تجلیل از نویسنده برجسته استان «میرعماد الدین فیاضی» در رشت گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان برای دومین سال متوالی به منظور پاسداشت اهالی قلم، اقدام به برگزاری ویژه برنامه ملی «از تبار قلم» کرد.

معاون امور کتابخانه‌های عمومی گیلان این ویژه برنامه را تجلیل از فرهنگ کتابخوانی و اهالی قلم استان برشمرد و افزود: در کنار این برنامه ملی، جشنواره و برنامه‌های فرهنگی متعددی با هدف گرامیداشت نویسندگان، شاعران و کتابخوانان برجسته استان برگزار می‌شود.

وی با تقدیر از زحمات «میرعماد الدین فیاضی» که در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس بسیار تلاش کرده اظهار داشت: دومین ویژه برنامه تبار قلم با هدف تجلیل از زحمات این نویسنده گیلانی دفاع مقدس برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه ادبیات دفاع مقدس تجلی مقاومت ملت ایران است ادامه داد: این نوع ادبیات، ادبیات ستایش، آزادی و نشان دادن اسطوره‌های ملی و ترسیم رنج مردمان در دفاع از سرزمینشان است.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه ادبیات مقاومت به ترسیم چهره رنج و ظلم کشورها می‌پردازد، تصریح کرد: این نوع از ادبیات ریشه قرآنی دارد و هنرمندان این حوزه به حفظ ادبیات مقاومت می‌پردازند و روح دلاوری و وحدت را در جامعه گسترش می‌دهند و این وظیفه سازمان‌هایی مانند کتابخانه‌های عمومی است تا با معرفی و شناساندن این نوع آثار، رسالت خود را به انجام برسانند.

وی تاکید کرد: مطالعه آثار ارزشمند و شناخت افکار نویسنده و هنرمند، اندیشیدن و گفتمان در مورد آن منجر به ایجاد فرهنگ غنی مقاومت می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه