تلف‌شدن ماهیان تالاب انزلی در اثر شدت گرما

سرپرست اداره محیط زیست انزلی گفت: به دلیل گرمای بیش‌ از حد هوا، کم‌عمق شدن آب و در نتیجه کمبود اکسیژن شاهد تلف شدن ماهیان تالاب انزلی هستیم.

تلف‌شدن ماهیان تالاب انزلی در اثر شدت گرما

به گزارش ۸دی، سرپرست اداره محیط زیست انزلی امروز در حاشیه بازدید از تالاب انزلی اظهار کرد: با تماس‌های مکرر همشهریان و در هنگام گشت زنی متأسفانه در منطقه غرب تالاب انزلی با مرگ تعداد زیادی ماهی روبه‌رو شدیم.

وی با بیان اینکه به دلیل گرمای بیش‌ از حد هوا، کم‌عمق شدن آب و درنتیجه کمبود اکسیژن شاهد تلف شدن ماهیان تالاب انزلی هستیم، گفت: به‌منظور بررسی علت مرگ این ماهیان نمونه‌برداری و تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام خواهد گرفت و نتایج آن اعلام خواهد شد.

سید حسن جعفری به دلیل اهمیت موضوع فراملی بودن تالاب انزلی از همه مسؤولان کشوری و استانی و شهرستانی همچنین جوامع محلی و ذینفع تالاب و شهروندان خواست تا با همدلی و تعامل بیشتر معضل موجود در تالاب انزلی را برطرف کنند تا این اکوسیستم ارزشمند که محل زندگی انواع مختلفی از ماهیان و جانوران است برای نسل‌های بعدی محفوظ بماند.

حدیث کلانتری سرپرست اداره نظارت و پایش تالاب انزلی نیز با اشاره به پایش و نمونه‌برداری از مکان تلف شدن ماهی‌ها در غرب تالاب بین‌المللی انزلی، بیان کرد: با آنالیزهای آزمایشگاهی بر روی نمونه آب تالاب، بررسی‌های بیشتر انجام شود. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از گزارشات قبلی کاهش عمق تالاب باعث رشد بی‌رویه گیاهان آبزی شده و این امر موجب کاهش اکسیژن محلول آب تالاب شده است.

این مسئول با بیان اینکه طی روزهای آینده چند دوره نمونه‌برداری از مناطق مختلف تالاب برای بررسی دقیق‌تر و ارائه گزارش انجام خواهد گرفت، عنوان کرد: گرمای هوا در روزهای اخیر برشدت این معضل افزوده و باعث اُفت شدید اکسیژن محلول در ساعات اولیه صبح و مرگ‌ومیر کم‌سابقه در ماهیان منطقه شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه