مشاور وزیر ارشاد: نیازمند ورود صابری‌ها به عرصه هنر هستیم

“محمود شالویی” مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ششمین جشنواره ملی طنزپهلو با بیان اینکه نیازمند ورود صابری‌ها به عرصه هنر هستیم و متاسفیم که هنوز جای صابری پر نشده است، گفت: تلاش می کنیم جشنواره ملی طنزپهلو به عنوان روز طنز نامگذاری شود.

مشاور وزیر ارشاد: نیازمند ورود صابری‌ها به عرصه هنر هستیم

به گزارش ۸دی، محمود شالویی امروز در ششمین جشنواره ملی طنزپهلو که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که مسلم است موضوع طنز و خدمتی که صابری به همه جوامع هنری کرده یک خدمت کم سابقه است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در کلام مرحوم صابری لطافتی نهفته بود افزود: خدمتی که صابری از طریق طنز انجام داد کم سابقه است زیرا طنز گل آقا طنزی معمولی نبود بلکه اندیشه و معنا در طنز هایش موج می زد.

وی با بیان اینکه صابری در کنار شهید رجایی رشد کرد گفت: صابری و صابری ها همچنان باید وارد حوزه هنری ما شوند.

این مسئول در خصوص پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر ثبت روزی به نام طنز در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امیدواریم این موضوع در شورای فرهنگ عمومی به تصویب برسد و جشنواره طنز پهلو در پاسداشت کیومرث صابری فومنی (گل آقا) در فومن دائمی شود.

شالویی گفت: متاسفیم که هنوز جای صابری پر نشده و آنچه اهمیت دارد این است که چون صابری ها وارد حوزه فرهنگ‌وهنر شوند. تلاشمان را می کنیم تا جشنواره ملی طنزپهلو به عنوان روز طنز نامگذاری شود. در دولت مردمی تلاش می شود به جامعه فرهنگی و هنری رسیدگی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه