آیت الله فلاحتی: سازمان امور مالیاتی از ارکان مهم بخش اقتصادی نظام است

نماینده ولی فقیه در گیلان، سازمان امور مالیاتی را از ارکان مهم بخش اقتصادی نظام دانست و افزود: پرداخت مالیات موجب آبادانی شهر‌ها و روستا‌ها می‌شود و تعالی فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد.

آیت الله فلاحتی: سازمان امور مالیاتی از ارکان مهم بخش اقتصادی نظام است

به گزارش ۸دی،آیت الله رسول فلاحتی در دیدار مدیر ، معاونان و جمعی از کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان گیلان به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی ، ضمن تقدیر از تلاش‌های مجموعه مالیاتی استان گفت: سازمان امور مالیاتی از ارکان مهم بخش اقتصادی نظام است.

وی افزود: همانطور که مودیان خوش حساب وجود دارند گروهی نیز بدحسابند و به اصطلاح فرار مالیاتی هستند که ضمن شناسایی و مقابله با آن‌ها باید با خرده تاجر‌ها و خرده کاسب‌ها مدارا کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تاکید نظام اسلامی از زمان پیامبر بر دریافت مالیات بر درآمد، گفت: از صدر اسلام ، ارائه خدمات عمومی و عام المنفعه به توده‌های مردم از محل مالیات بوده است.

آیت الله فلاحتی آبادانی یک شهر را با گسترش خدمات عمومی و رفاهی دانست و گفت: پرداخت مالیات موجب آبادانی شهر‌ها و روستا‌ها می‌شود و تعالی فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه مردم باید با مالیات جامعه را بسازند، خاطرنشان کرد : دین اسلام هم به اصل مالیات پرداخته و اشارات متعدد امام علی علیه السلام در نامه‌های نهج البلاغه به وظایف کارگزاران مالیاتی، مودیان و اثرات پرداخت مالیات، موید این نکته است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر استفاده از رسانه و اطلاع رسانی به مردم درخصوص اهمیت پرداخت مالیات و آثار آن گفت: افراد نباید فقط به فکر نفع خود باشند و باید به جامعه نیز سود برسانند که مالیات این امر را میسر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رهاورد شوم عدم پرداخت مالیات به جامعه بازمی گردد، گفت: کارگزاران مالیاتی باید با مردم با اخلاق نیکو و صبر و تحمل برخورد کنند و مردم نیز در زمینه مالیات باید اهل صداقت و درستی باشند و بدانند که با پرداخت مالیات امانت الهی را ادا می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصل مالیات در اسلام مشروعیت دارد، اضافه کرد: بخش‌هایی از جامعه باید از طریق مالیات اداره شود و لذا کسی که مالیات پرداخت نمی‌کند در آثار بد جامعه شریک است و کسی که تولید و صنعت و تجارت دارد و مالیات پرداخت می‌کند، بداند که آثار خوب جامعه به خودش نیز باز می‌گردد.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت درآمد‌های مالیاتی استان با بیان اینکه به دلیل تحولات اقتصادی وصول مالیات در سال جاری سخت‌تر از گذشته است، گفت: سازمان امور مالیاتی در کنار وصول مالیات باید از تولیدکنندگان، کسبه خُرد و آسیب دیدگان کرونا حمایت کند.

رضا برهانی نیا با اشاره به افزایش سهم مالیات در تامین بودجه، گفت: تحقق درآمد‌ها و مقابله با فرار مالیاتی نیازمند همکاری و حمایت کلیه سازمانها، نهاد‌ها و اشخاص با امور مالیاتی است تا بتوانیم به بهترین شکل انجام وظیفه کنیم.

وی رویکرد سازمان امور مالیاتی را حمایت از تولید دانست و ادامه داد: سازمان امور مالیاتی امسال برای نخستین بار تشخیص مالیات از طریق اطلاعات بانکی را آغاز کرد که این امر ابهاماتی را بوجود آورده بود که در جلسات متعدد با اصناف و اتحادیه‌ها نسبت به رفع ابهامات و اطمینان خاطر دادن به فعالان اقتصادی اقدام کردیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان از افزایش ۹۰ درصدی در تعداد مودیانی که از تبصره ماده ۱۰۰ برای قطعیت مالیات عملکرد سال ۱۴۰۰ خود بهره برده اند، در مقایسه با پارسال خبر داد و گفت: این امر نتیجه همکاری نزدیک و صمیمانه مجموعه همکاران امور مالیاتی در سراسر استان با اصناف و اتحادیه‌ها و نظام‌های صنفی است.

رضا برهانی نیا از تحقق صد درصدی وصول مالیات در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد : امیدواریم امسال نیز با همدلی و وفاق موجود در بخش‌های اقتصادی استان به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه