رضایی‌پور: نظارت‌ بر عملکرد نانوایی‌ها تشدید شود/ ورود ۱۰۰ هزار خودرو به آستارا

فرماندار آستارا به افزایش مقطعی جمعیت شهرستان ناشی از ورود مسافرین و گردشگران در ایام تعطیلات تابستان اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد تا دستگاه‌های مربوط ضمن اختصاص سهمیه آرد فوق العاده به واحدهای نانوایی فعال، نسبت به تشدید نظارت‌ها بر عملکرد نانوایی‌ها نیز اقدام کنند.

رضایی‌پور: نظارت‌ بر عملکرد نانوایی‌ها تشدید شود/ ورود ۱۰۰ هزار خودرو به آستارا

به گزارش ۸دی، جلسه کارگروه آرد و نان و تنظیم بازار شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در این جلسه با تاکید بر تشدید نظارت بر نحوه مصرف آرد اختصاص داده شده به مجتمع‌های پخت نان توامان فانتزی و سنتی، اظهار کرد: در موضوع آرد و نان مورد نیاز شهر آستارا و بخش های مرکزی و لوندویل نباید با مشکلات متعدد مواجه باشیم.

وی با اشاره به ورود ۱۰۰ هزار خودرو در سه‌روز گذشته به شهرستان افزود: بندر آستارا یک شهرستان گردشگر پذیر است و همواره جمعیت شناور بسیار گسترده ای دارد و همواره تکمیل ظرفیت واحدهای گردشگری نشان از جمعیت شناور این شهرستان دارد و باید سهمیه آرد دائمی و فوق العاده از سوی سازمان غله گیلان برای آستارا با یک نگاه ویژه مشاهده شده و به طور عادلانه اختصاص داده شود.

عنایت رضایی‌پور به ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای نظارت بر نحوه عملکرد نانوایان در ایام تعطیلات و تابستان اشاره و بیان کرد: با توجه به افزایش مقطعی جمعیت شهرستان، ناشی از ورود مسافرین و گردشگران در ایام تعطیلات تابستان، ضروری است دستگاه‌های متولی مانند اتحادیه نانوایان، بسیج اصناف و جهاد کشاورزی با تشدید بازرسی‌ها با هرگونه تعطیلی خودسرانه، عدم رعایت ساعت پخت و مواردی از این دست برخورد قاطع به عمل آورند.

این مسئول با تاکید بر لزوم تحویل و راه اندازی سریع دستگاه‌های پوز در نانوایی‌ها، گفت: تاکنون تعداد ۱۶۷ دستگاه پوز به نانوایی‌های سطح شهرستان واگذار و نصب شده و مراحل واگذاری موارد باقیمانده نیز تا پایان ماه انجام می شود. از ابتدای خرداد سال جاری لغایت ۲۱ تیرماه، مجموعا ۱۵۷ مورد بازرسی از واحدهای خبازی شهرستان صورت گرفته که با احراز ۶۰ مورد تخلف، نسبت به کسر سهمیه ۴ واحد متخلف به میزان ۳۱۵ کیسه و اختصاص آن به ۱۴ واحد همجوار آن انجام و پلمب دو واحد اقدام شده؛ همچنین برای ۶۳ واحد نانوایی برای هشت روز برقراری سهمیه فوق العاده آرد به میزان هزار کیسه انجام گرفته‌ است.

فرماندار تصریح کرد: متاسفانه در سنوات گذشته سهمیه آستارا به نسبت جمعیت ثابت و شناور در نظر گرفته نشده و نانوایان مجبور به خرید آرد بصورت غیر رسمی و با قیمت آزاد بودند و کسی اعتراض به وضع موجود نداشته و الان که بحث آزادسازی آرد پیش آمده این مشکلات نمایان شده است. هم اکنون میزان سهمیه ماهیانه آرد یارانه ۱ و ۲ شهرستان از سوی سازمان غله به میزان ۲۳ هزار کیسه است و با اختصاص ۸ هزار کیسه دیگر، مشکلات حوزه آرد و نان آستارا تا حد قابل توجهی رفع خواهد شد.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به اختصاص سهمیه آرد مناطق و نانوایی‌ها بر اساس شاخص جمعیت ساکن و مقدار نان مورد نیاز مناطق و بیان این مطلب که قطع سهمیه آرد هر واحد نانوایی موجب کسری در سهمیه اختصاصی به آن منطقه و در نتیجه بروز ازدحام در سایر واحدهای نانوایی خواهد شد، افزود: ضرورت دارد تا دستگاه‌ها و ادارات متولی در مورد قطع سهمیه آرد واحدهایی که به هر علت اعم از عدم موفقیت در ثبت مدارک و اخذ پروانه قانونی فعالیت در مهلت مقرر و یا هر علت دیگری غیر فعال هستند و برقراری آن نسبت به واحدهای همجوار و فعال در همان منطقه اقدام کنند.

وی خواستار تسریع در رفع مشکلات موجود در حوزه آرد و نان شهرستان شده و گفت: ضرورت اختصاص سهمیه آرد واحدهای غیر فعال به نزدیک‌ترین واحدهای نانوایی همجوار، نصب تابلو مشخصات در محل نانوایی‌ها، پیگیری و رفع مشکل کندی عملکرد سامانه سیب، سرعت بخشی به مراحل واگذاری و راه اندازی دستگاه پوز و اعلام ضعف آنتن دهی و اتصال دستگاه پوز به شبکه به تفکیک روستاها توسط بخشداران به بانک عامل، از اهم مشکلات حوزه نان در سطح بخشداری‌ها است که باید در رفع آنها اقدامات فوری صورت پذیرد.

رضایی پور ضمن تاکید بر تشدید نظارت بر نحوه مصرف آرد اختصاص داده شده به واحد های پخت نان خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا دستگاه‌های مربوط ضمن اختصاص سهمیه آرد فوق العاده به واحدهای نانوایی فعال، نسبت به تشدید نظارت‌ها بر عملکرد نانوایی‌ها نیز اقدام کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه