احداث مسجد سنتی در محل موزه میراث روستایی گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از آمادگی قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه «قرب کوثر» برای احیا مسجد سنتی در موزه میراث روستایی گیلان خبر داد.

احداث مسجد سنتی در محل موزه میراث روستایی گیلان

به گزارش ۸دی،ولی جهانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اعلام این خبر گفت: موزه‌ها نقش پررنگی در معرفی آداب، سنن، رسوم و فرهنگ مردم استان گیلان داشته و سایت موزه میراث‌روستایی گیلان نیز از ۱۷ سال قبل با هدف صیانت از فرهنگ معماری، آداب و رسوم و زیست‌بوم مردم روستایی گیلان آغاز به کار کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با تأکید بر اینکه نقش فرهنگی موزه‌ها به عنوان بستری برای مبادلات فرهنگی است گفت: موزه‌ها مراکز فرهنگی هستند که خلاقیت همراه با دانش، در آنها نقش مهمی داشته و در حفظ و انتقال میراث‌ معنوی و فرهنگی تأثیرگذار هستند.

او افزود:بنا بر پیشنهاد معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این قرارگاه نسبت به ساخت مسجدی با الگوی معماری سنتی که با سازگار و اقلیم و معماری متناسب در موزه میراث روستایی گیلان اعلام آمادگی کرده است.

لازم به ذکر است پرونده مجموعه اقدامات پاسدارانه برای میراث‌ معماری روستایی گیلان پس از انجام مراحل بررسی و داوری در اسفندماه سال گذشته در فهرست میراث ملی قرار گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه