هشت دی گزارش می دهد:

آمریکا و سابقه جنایت علیه ملت های متعدد/ سیاست مضحک کشورهای سلطه گر در نگاه به تروریست

آمریکایی ها در نگاه دوگانه به تروریست ید طولایی دارند، آنهایی که در راستای منافع آمریکا جنایت کرده و بدترین و خشن ترین اعمال غیر بشری را انجام می دهند، تروریست نمی خوانند اما ملتی را که برای منافع خود با تروریست مبارزه می کند را تروریست می دانند. مهمترین این نوع تناقض در نظام سیاسی آمریکا مربوط به دو گروه تروریستی به نام منافقین و داعش است.

آمریکا و سابقه جنایت علیه ملت های متعدد/ سیاست مضحک کشورهای سلطه گر در نگاه به تروریست

به گزارش هشت دی، آمریکا در ۱۰۰ سال اخیر با استفاده از نخبه های تمام مردم دنیا به ویژه نخبه های ملت های توسعه نیافته اعم از آسیا، آفریقا و حتی کشورهای کمتر توسعه نیافته اروپا توانسته به علم و تکنولوژی برسد، تا به اینجای کار کسی مخالف این نوع سیاست آمریکا نبوده و هیچ انسان عاقلی با توسعه، پیشرفت علمی و تکنولوژی مخالف نیست و به تعبیر رهبر انقلاب، جمهوری اسلامی هم کشوری است که به دنبال توسعه و پیشرفت بر مبنای اسلام و فرهنگ بومی است.

اما توسعه آمریکایی از آنجایی با مخالفت آزادگان دنیا مواجه است که این پیشرفت بر مبنای جنایت های متعدد شکل گرفته شود، به نوعی با سیاست راهزنی و جنایت علیه کشورهای دیگر آمریکا و خود برتر بینی نسبت به ملت های دیگر، نظام سیاسی آمریکا توسعه خود را پیدا کرده است.

کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲

شاید قدیمی ترین توطئه تاثیرگذار آمریکا علیه ملت های آزاده را در واقعه ۲۸ مرداد سال ۳۲ بتوان مشاهده کرد، جایی که آمریکا دکتر مصدق را با توطئه و کودتا برکنار و محمدرضا شاه پهلوی را جایگزین آن در اداره کشور کرد. بی شک اگر دکتر مصدق در آن سالها می توانست یک حکومت جمهوری تاسیس کند و از تمام نیروهای بومی ملی برای پیشرفت استفاده می کرد امروز کشور ایران بسیار توسعه یافته تر از امروز بود، ملت هایی که امروز در آسیا پیشرفته محسوب می شوند اعم از چین و کره جنوبی از همان روزها توسعه یافتگی را آغاز کرده اند.

مدیریت علمی بر منابع کشور ایران موضوع مهمی است هنوز هم کشور آن چنان که باید در مدار علم قرار نگرفته است زیرا چارچوب های امروزی کشور بر مبنای دوران پهلوی است، نظام اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی و سیاسی همه در دوران پهلوی پایه گذاری شد و برخی از مافیاهای قدرت و ثروت و برخی از فرهنگ های غلط به ویژه در اقتصاد از همان روزها ریشه گرفته و متاسفانه تا به امروز هم ادامه دارد که نمونه عینی آن را در نظام بانکداری و بحث مسکن می توان مشاهده کرد.

نگاه دوگانه به تروریست

آمریکایی ها در این نوع نگاه به تروریست ید طولایی دارند، آنهایی که در راستای منافع آمریکا جنایت کرده و بدترین و خشن ترین اعمال غیر بشری را انجام می دهند تروریست نمی خوانند اما ملتی را که برای منافع خود با تروریست مبارزه می کند را تروریست می خواند.

مهمترین این نوع تناقض مربوط به دو گروه تروریستی به نام منافقین و داعش است، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا علنا در بین گروه تروریستی منافقین حضور پیدا می کند و از آنان علیه ایران حمایت می کند، گروهی که در دهه شصت با تیغ موکت بری مردم را به شدیدترین وجه می کشتند و با هزاران بار بمب گذاری ناجوانمردانه جو وحشت و رعب را در جامعه ایران به وجود آوردند.

حال جالب است آمریکا از منافقین حمایت کرده و با داعش نیز در سال های جنایت علیه مردم عراق و سوریه کاری ندارد، اما  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در ۴۰ سال اخیر با منافقین و داعش مبارزه کرده را گروه تروریستی می خواند! این نوع نگاه وحشیانه آمریکا به مقوله تروریست حتی افرادی که در سپاه پاسداران خدمت سربازی خود را گذرانده اند را شامل می شود که شاید خنده آورترین نوع برخورد با یک گروه مردمی و ریشه دار در ایران است.

آمریکا با همین نگاه مضحک به قضیه تروریست و به همین بهانه سردار مردمی ایران به صورت ناجوانمردانه و در عین مظلومیت به شهادت می رساند تا اثبات کند بزرگترین دولت تروریست در دنیا دولت آمریکا است.

ریاکاری واضح آمریکا؛ فشار به مردم ایران و حمایت از مردم

یکی دیگر از ژست هایی آمریکا در این سالها گرفته ژست حمایت از مردم ایران است، این ژست بسیار مضحک است، آمریکا از طرفی ملت ایران را با انواع و اقسام تحریم ها مواجه می کند، تحریم های اقتصادی و انتقال پول و قانون منع ورود و از طرفی دیگر صحبت از مردم ایران می کند، آمریکا برای رسیدن به سیاست خود اتفاقا فشار به مردم را به عنوان هدف اصلی در نظر گرفته است و باعث شده درآمد ملی ایران کاهش یابد و فشارهای اقتصادی سنگین تر شود.

سابقه جنایت علیه ملت های متعدد

آمریکایی ها هر کس مخالف آنان باشد را تروریست می خوانند اما خود در ۱۰۰ سال اخیر بیشترین حمایت از تروریست ها را کرده و خود بیشترین جنایت را اعمال شده است، حمایت از صدام در کشتار ملت ایران و نسل کشی از شیعیان عراق توسط آمریکا و بعد حمله به عراق و جنایت های متعدد در این کشور را شاید نمونه اخیر و ملموس برای تمام ایرانیان باشد.

جنایت عیله ملت ژاپن با حمله اتمی به هیروشیما و با خاک یکسان کردن این شهر ژاپن، حمایت از نسل کشی مسلمانان در بوسنی، جنایت در کشورهای آسیایی، آفریقا و حتی تحریم های سنگین علیه ونزوئلا و کشورهای همسایه خود نشان از خوی استکباری آمریکا دارد.

موضوع دیگر فلسطین و یمن است که آمریکا از آنان هیچ حمایتی انجام نداده که هیچ بلای جان شان هم شده اما از مردم اوکراین در جنگ با روسیه حمایت کرده که این نوع دوگانگی همیشه در سیاست های آمریکا دیده شده است.

در نهایت باید گفت جمهوری اسلامی با علم و پیشرفتی که آمریکا به دست آورده مخالفتی ندارد اما با نوع نگاه و جنایت های آمریکا، دزدی و غارت منابع کشورهای دیگر و دوگانگی های این کشور در قضیه های متعدد مخالف است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه