تشدید بازرسی‌ها و نظارت بر بازار گیلان

گروه‌های گشت تعزیرات حکومتی گیلان برای مبارزه با گرانفروشی و انواع تخلفات صنفی، تعداد بازرسی‌ها را افزایش داده اند.

تشدید بازرسی‌ها و نظارت بر بازار گیلان

به گزارش ۸دی،مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان در حاشیه بازرسی‌های صنفی امروز در رشت، با اشاره به دستور اکید سران سه قوه برای تشدید نظارت‌ها بر بازار ، گفت: گروه‌های گشتی مشترک این اداره کل با دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت، اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و اصناف، روزانه بر حوزه‌های مختلف صنفی نظارت می‌کنند.

مرتضی امینی افزود: با اِعمال تغییر قیمت در برخی اقلام و کالا‌ها، عده‌ای سودجو از فضای موجود سوء استفاده کرده و با گرانفروشی، کم‌فروشی، احتکار و قاچاق کالا، افزایش التهاب و بی نظمی اقتصادی در بازار ایجاد می‌کنند که با افزایش این نظارت‌ها باید جلوی این سوء استفاده‌ها و سودجویی‌ها گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: با اعمال اختیارات جدید، قاضی اداره کل تعزیرات حکومتی در گشت‌های روزانه به محض برخورد با تخلف‌های صنفی، دستور تعطیلی واحد صنفی را صادر و با تنظیم صورتجلسه این دستور اجرا می‌شود.

در بازرسی‌های امروز گروه‌های نظارتی، چند واحد صنفی به دلیل اعمال تخلف هایی، چون گرانفروشی، ارائه نکردن صورتحساب خرید و فروش و همچنین تخلفات بهداشتی که با سلامت و امنیت غذایی مصرف کنندگان ارتباط مستقیم داشت، با دستور قاضی اداره کل تعزیرات حکومتی، پلمب شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه