رشته ابریشم کِشی در گیلان احیاء می‌شود

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه تلاش داریم تا آنجایی که ممکن است هنرمندان صنایع دستی را به تنوع بخشی محصولات، بسته بندی، افزایش تولیدات و اشتغال پایدار محصولات ترغیب کنیم، گفت: احیاء رشته‌های منسوخ شده از جمله ابریشم کشی در اولویت قرار دارد.

رشته ابریشم کِشی در گیلان احیاء می‌شود

به گزارش ۸دی، حمیدرضا آذرپور معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: احیاء رشته‌های منسوخ شده از جمله ابریشم کشی گیلان در اولویت قرار دارد.

حمیدرضا آذرپور همچنین از صادرات ۲۶ میلیون دلاری صنایع دستی ایران به کشور روسیه در سال گذشته خبر داد و افزود: این کالا‌ها در قالب صادرات چمدانی، انفرادی و گروهی انجام شده است.

وی گفت: تلاش داریم تا آنجایی که ممکن است هنرمندان صنایع دستی را به تنوع بخشی محصولات، بسته بندی، افزایش تولیدات و اشتغال پایدار محصولات ترغیب کنیم.

معاون صنایع‌دستی گیلان ادامه داد: کرونا علاوه بر ضرر و زیان، فرصت استفاده از فضای مجازی را برای فروش محصولات هنرمندان صنایع دستی فراهم کرد به همین منظور در همکاری با دانشگاه گیلان مجموعه‌ای را طراحی کردیم که تمام محصولات خود را در این حوزه از طریق آن در فضای مجازی به عنوان یک فروشگاه بزرگ اینترنتی و معتبر معرفی کند.

آذرپور گفت: سال گذشته ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل منابع مالی و بانکی برای اشتغال و ادامه فعالیت ۲ هزار و ۲۱ نفر از فعالان صنایع دستی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ نیز تولید دانش بنیان، تنوع بخشی به تولیدات، برگزاری دوره‌های آموزشی فشرده و ورکشاپ در چند نوبت در دستور کار این اداره کل قرار دارد، افزود: برای اینکه هنرمند بازار را بشناسد یکی دیگر از برنامه‌های ما برگزاری دوره‌های بازارشناسی، بازاریابی و بازارداری است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه