معاون گردشگری گیلان:

برخورد قانونی با متخلفانی که بدون مجوز و در قالب تور گردشگری فعالیت می‌کنند

معاون گردشگری گیلان با بیان اینکه با متخلفانی که بدون مجوز در قالب تور گردشگری فعالیت می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود، گفت: علاقمندان به طبیعت‌گردی و سفر به هیچ عنوان فریب تبلیغات کاذب در فضای مجازی را نخورند و برای سفری امن و راحت به دفاتر گردشگری مجاز در محل زندگی خود مراجعه کنند.

برخورد قانونی با متخلفانی که بدون مجوز و در قالب تور گردشگری فعالیت می‌کنند

به گزارش ۸دی،حمیدرضا آذرپور در خصوص ورود تورهای گردشگری غیرمجاز به استان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف معاونت گردشگری میراث فرهنگی نظارت و کنترل در خصوص اجرای تورهای گردشگری است، متاسفانه مشاهده شده در بخش‌هایی از استان افراد بدون اخذ مجوز مبادرت به حرکت تعداد کثیری از افراد تحت عنوان «تور» می‌کنند که به هیچ وجه قانونی و مجاز نیست.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان افزود: در حوزه گردشگری تور دارای تعرف مشخصی است و از بخش‌های مختلفی برخوردار می‌باشد. راهنمای یک تور هم پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مختلف و قبولی در آزمون شایستگی هدایت تور گردشگری را می‌یابد.

وی گفت: اماکن گردشگری در بازدیدهای مختلف تحت رصد و پایش میراث فرهنگی و پلیس امنیت اخلاقی قرار می‌گیرند و با متخلفانی که بدون مجوز در قالب تور گردشگری فعالیت می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

آذرپور بیان کرد: در سال گذشته با ۷۴ گروه متخلف که اقدام به حرکت‌های جمعی تحت عنوان تور کرده بودند، برخورد قانونی صورت گرفت، همچنین طی ۴۸ ساعت گذشته با همکاری پلیس راه استان سه خودرو که تحت عنوان تور وارد استان شده بودند متوقف و به پارکینگ منتقل شدند.

معاون گردشگری استان خاطرنشان کرد: از علاقمندان به طبیعت‌گردی و سفر می‌خواهیم که به هیچ عنوان فریب تبلیغات کاذب در فضای مجازی را نخورند و برای سفری امن و راحت به دفاتر گردشگری مجاز در محل زندگی خود مراجعه کنند.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند فعالیت گروه‌های غیرمجاز را به شماره تماس ۳۳۶۱۸۴۶۵-۰۱۳ گزارش کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه