رئیس کل دادگستری گیلان:

مافیای ساخت و سازهای غیرمجاز مال مردم را غارت و جانشان را به خطر می اندازند

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به وجود مافیای ساخت و ساز غیر مجاز در رشت، گفت: گروه مافیا و یقه سفید در کلان شهرها و همچنین شهر رشت با استفاده از خلأ قانونی، مال مردم را غارت کرده و جان آنان را نیز به خطر می‌اندازند.

مافیای ساخت و سازهای غیرمجاز مال مردم را غارت و جانشان را به خطر می اندازند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام حمزه خلیلی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال با موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز با اشاره به بازدید روز گذشته از ساخت و سازهای غیر مجاز در رشت از مهندسی شهری در این شهر انتقاد و  اظهار کرد: گروه مافیا و یقه سفید در کلان شهرها و همچنین شهر رشت با استفاده از خلأ قانونی، مال مردم را غارت کرده و جان آنان را نیز به خطر می‌اندازند.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه این افراد به لحاظ برقراری ارتباطات ناسالم با دستگاه‌های مرتبط مبادرت به ساخت و سازهای غیرمجاز می‌کنند، تصریح کرد: این افراد باید شناسایی شده و شناسنامه دار شوند و برخورد قانونی و قاطع با آنان صورت گیرد.

سید مهدی فلاح میری، دادستان مرکز گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه مافیای ساخت و ساز در کاربری‌های غیرمجاز خانه‌های نا ایمن احداث می‌کنند، افزود: اغلب این ساختمان‌ها که رأی قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ را نیز اخذ کرده اند باید از شهرداری تعیین تکلیف شده تا در آینده شاهد اتفاقات تلخی چون واقعه متروپل نباشیم. مدیران و مسئولانی که در گذشته و همچنین در زمان کنونی در انجام وظیفه خود اهمال و سستی کرده و می‌کنند باید پاسخگو بوده و حتی در برابر خسارت ناشی از تخریب نیز مسئول هستند.

این مسئول با بیان اینکه مشاورین املاکی که در استان گیلان فاقد مجوز هستند باید توسط اتحادیه مربوطه تعطیل شوند، گفت: هیچ کدام از مشاورین املاک نباید قراردادی در مورد خانه‌های خلاف ساز و املاکی که در شهرداری تعیین تکلیف نشده اند تنظیم یا معامله‌ای در این خصوص انجام دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه