بخشی از تالاب انزلی از سنبل آبی پاکسازی شد

رئیس اداره حفاطت محیط زیست شهرستان صومعه سرا گفت: حدود ۲ کیلومتر از آبراهه حاشیه پناهگاه حیات وحش سلکه و رودخانه صوفیانده در صومعه سرا را که پارسال پاکسازی شده بود، دوباره از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد.

بخشی از تالاب انزلی از سنبل آبی پاکسازی شد

به گزارش ۸دی،رئیس اداره حفاطت محیط زیست شهرستان صومعه سرا گفت: با هماهنگی فرمانداری صومعه سرا و محیط بانان شهرستان صومعه سرا و انزلی، حدود ۲ کیلومتر از آبراهه حاشیه پناهگاه حیات وحش سلکه و رودخانه صوفیانده در صومعه سرا را که پارسال پاکسازی شده بود، دوباره از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد.

علی اصغر آزاد با اشاره به اهمیت اختصاص اعتبار و کمک دستگاه‌های مرتبط در مقابله با این گیاه مهاجم، افزود: در حال حاضر شهرستان صومعه سرا علاوه بر این مناطق پاکسازی شده، در بخش‌های دیگری از تالاب هم، با این گیاه مهاجم درگیر است که جمع آوری این گیاه به اعتبارات خاص و برنامه ریزی نیاز دارد.

وی گفت: سنبل آبی، گونه مهاجم و خطرناکی از گیاهان آبزی و بومی امریکای جنوبی است که اگر جمع آوری نشود، به سرعت تکثیر یافته و با مصرف اکسیژن آب، زندگی جانداران و آبزیان را به خطر انداخته و به تدریج تردد در آن عرصه آبی مختل می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه