نخستین جشنواره آلوچه در گوراب زرمیخ صومعه‌ سرا برگزار می شود

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی صومعه‌ سرا از برگزاری نخستین جشنواره برداشت آلوچه در شهر گوراب‌ زرمیخ این شهرستان در روز پنج شنبه هفته جاری برابر با ۲۹ اردیبهشت ماه خبر داد.

نخستین جشنواره آلوچه در گوراب زرمیخ صومعه‌ سرا برگزار می شود

به گزارش ۸دی،علیرضا مهرگان اظهار کرد: اولین جشنواره «آلوچه» به همت اداره میراث فرهنگی، بخشداری میرزا کوچک، شورای شهر و شهرداری شهر گوراب زرمیخ در این شهر برگزار می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی صومعه‌سرا افزود: این جشنواره روز پنج‌شنبه(۲۹ اردیبهشت) از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در پارک ساحلی شهر گوراب زرمیخ برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه از جمله برنامه‌های این جشنواره لافند بازی، موسیقی سنتی و نمایش کمدی است گفت: غرفه‌هایی جهت فروش آلوچه و عرضه محصولات صنایع دستی در روز جشنواره تدارک دیده شده است.

مهرگان معرفی سوغات منطقه، حفظ و احیای سنت‌ها و آئین‌های بومی- محلی را از اهداف برگزاری جشنواره عنوان و تصریح کرد: درصدد هستیم جشنواره توت فرنگی را هفته آینده در روستای صوفیانده  برگزار کنیم.

رئیس میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره توسعه تولیدات محلی و معرفی انواع فرآورده‌های کشاورزی به مردم به ویژه مسافران و گردشگران است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه