گیلان میزبان مسابقات بین المللی کشتی فرنگی

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شاهد، گرامیداشت شهید مدافع امنیت حسن عشوری از فردا در رشت آغاز می‌شود.

گیلان میزبان مسابقات بین المللی کشتی فرنگی

به گزارش ۸دی، امیر رضی زاده امروز در نشست خبری پانزدهمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بین المللی جام شاهد در رشت با اشاره به کشتی‌گیران حاضر در این رقابت‌ها اظهار کرد: از ۲۰۰ کشتی‌گیر حاضر در این دوره از مسابقات، ۱۵۰ کشتی‌گیر از ایران حضور خواهند یافت که از این تعداد، ۳۰ کشتی‌گیر از استان گیلان است.

وی با اشاره به تیم‌های خارجی این جام افزود: ۵۰ کشتی‌گیر از کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در رقابت‌های بین‌المللی جام شاهد در رشت حضور خواهند یافت که کشور جمهوری آذربایجان با دو تیم و ارمنستان نیز با تیمی کامل در این مسابقات حضور می‌یابند.

مشاور اقتصادی فدراسیون جهانی کشتی با اشاره به افزایش تعداد کشتی‌گیران این رقابت‌ها گفت: پیش از این، از سوی فدراسیون کشتی، نفرات کمتری از ایران برای حضور در رقابت‌های بین المللی جام شاهد در رشت دعوت شده بودند اما با درخواست استان‌ها و همچنین موافقت فدراسیون، این سهمیه افزایش و به ۱۵۰ کشتی‌گیر رسید.

رئیس هیات کشتی گیلان با اشاره به‌ عدم حضور چند کشور خارجی در این مسابقات بیان کرد: قرار بود علاوه بر کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، کشورهای ترکیه، گرجستان و عراق نیز در این دوره از مسابقات حضور یابند که شرایط حضور این کشورها فراهم نشد وگرنه ما ظرفیت و پتانسیل میزبانی از کشتی گیران این کشورها را نیز داشتیم.

رضی‌زاده با اشاره به میزبانی گیلان در این رقابت‌ها تصریح کردکرد: یکی از مزایای میزبانی رقابت‌های کشتی بین‌المللی جام شاهد در گیلان، ارتقای سطح کیفی کشتی این استان در رده سنی جوانان و در رشته فرنگی است و با توجه به اینکه گیلان در این رده سنی از کشتی‌گیران خوبی برخوردار است، میزبانی این دوره از رقابت‌ها را درخواست کردیم.

این مسابقات روز‌های پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت با حضور ۲۰۰ کشتی گیر فرنگی کار از ایران، آذربایجان و ارمنستان در سالن مجموعه ورزشی ۶ هزار نفره شهدای رشت برگزار خواهد شد.

در روز اول این رقابت‌ها کشتی گیران اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم با هم رقابت می‌کنند.

در روز دوم و پایانی این مسابقات، کشتی گیران اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم رو در روی هم قرار خواهند گرفت تا نفرات برتر این اوزان نیز مشخص شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه