آبرسانی ۷۵۰ روستای گیلان طی ۳ سال آینده/ ایجاد ۶۳۴۵ شغل در سطح استان توسط بسیج سازندگی

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش ارائه خدمات رفاهی مناسب بین مردم مناطق روستایی و کم برخودار گفت: سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس استان تاکنون ۲۵ کیلومتر آبرسانی به مناطق روستایی انجام داده و در طی سه سال آینده به ۷۵۰ روستا گیلان نیز آبرسانی خواهد شد.

آبرسانی ۷۵۰ روستای گیلان طی ۳ سال آینده/ ایجاد ۶۳۴۵ شغل در سطح استان توسط بسیج سازندگی

به گزارش ۸دی، مسئول قرارگاه بسیج سازندگی گیلان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر خبرگزاری بسیج با اشاره به سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: بسیج سازندگی یکی از سازمان‌های مهم در کشور است که در حوزه محرومیت‌زدایی در طی ۲۱ سال گذشته فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است.

وی به یکی از اقدامات برجسته بسیج سازندگی در استان اشاره کرد و افزود: از سال ۹۲ تاکنون حدود ۶۳۴۵ شغل در سطح استان ایجاد شده که فقط در سال گذشته ۸۲۲ شغل در سطح استان ایجاد و با منابع حداقلی تثبیت شد که دراین راستا عملکرد خوبی را شاهد بودیم.

احمد ابراهیمی با اشاره به برپایی رزمایش جهادگران فاطمی توسط بسیج سازندگی گفت: این رزمایش به مناسبت هفته بسیج سازندگی با رمز یا فاطمه زهرا آغاز می شود.

این مسئول با تشریح اقدامات بسیج سازندگی، تصریح کرد: ۸۰۰ گروه جهادی در حوزه های مختلف در مناطق محروم روستایی از جمله؛ بهداشتی، دامپزشکی، کشاورزی فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، ایستگاه سلامت، علمی، پژوهشی فعالیت داشتند.

وی همچنین با توجه به شعار سال به دانش بنیان کردن اقتصاد در حوزه بسیج و سپاه، برپایی کلاس های تقویتی با توجه به ویروس کرونا و بازگشایی مدارس بخصوص در نقاط روستایی و توزیع هشت هزار بسته های معیشتی در طول ۱۰ روز اشاره کرد و گفت: برنامه ای  محوری با حضور مهمانان کشوری و استانی و با تجمع جهادگران و توزیع بسته های معیشتی و اعطای ۵۰ سری جهیزیه برای کمک به زوج های کم برخوردار برگزار می‌شود.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی استان با بیان اینکه در این ۱۰ روز اقشار بسیج به تناسب ماموریت های خود در عرصه حضور می یابند، عنوان کرد: بسیج حقوقدانان با آزادی زندانیان و توزیع بسته های معیشتی برای خانواده های زندانیان، بسیج کارمندان با برپایی میز خدمت، بسیج جامعه پزشکی با ویزیت رایگان و بسیج جامعه کشاورزی با خدمات مربوطه آماده خدمت به مردم شریف استان هستند.

ابراهیمی با اشاره به یکی از اقدامات برجسته و بزرگ بسیج سازندگی در حوزه های عمرانی در سطح استان ادامه داد: آبرسانی به ۷۵۰ روستا توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با متولی بسیج سازندگی و با همراهی قرارگاه خاتم در طول سه سال، آغاز سه پروژه آبرسانی در ۱۵ روستا کلید خورد و این در حالی است که آب یکی از معضلات استان است به گونه‌ای که در برخی مناطق استان حتی فاقد آب شرب سالم هستیم.

وی با تشریح کارنامه درخشان گروهای جهادی استان گفت: ساخت و تحویل دو هزار مسکن مددجویی در کمتر از چهار سال برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، آغاز گام چهارم و پیش‌بینی ۵۰۰ واحد جدید با توان و همت جهادگران در کمتر از یک سال، کمک به مردم و احداث پل راه روستایی در حدود ۳۰ پل طی چند سال اخیر، ۲۵ کیلومتر آبرسانی، بازسازی ۵۰۰ مزار شهدا، ۵۰۰ مدرسه، ۷۵  یادمان شهدا در ورودی شهر رشت، اصلاح شبکه آبرسانی در تالش و آستارا، دو یادمان ارزشمند شهدای گمنام در مسکن مهر و پارک ملت در کمتر از ۴۵ روز آینده، یادمان شهدای گمنام در حوزه علمیه امام علی و یادمان شهید مطهری در بلوار لاکان در کمتر از سه ماه آینده و در شهرستان‌های لنگرود، لاهیجان، صومعه سرا برای کمک به مردم در بازسازی سردهنه ها ورود کردیم.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه های بیماری کرونا با همت والای بسیجیان و کمک خیرین توزیع ۷۵۰ هزار بسته های معیشتی صورت گرفت و در بحث ایجاد قرارگاه های محله، دو هزار و ۷۰۰ پایگاه بسیج با مدیریت و همت ائمه مساجد، هیئت امنا و خیرین محله به یک شبک توانمند تبدیل شده و کمک ها را بین فقرا در هر محله توزیع می کند. در هفته از ۴۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ بسته معیشتی بدون هیچ کمک نهادی و سازمانی در بین محلات توزیع شده است.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی با اشاره به فعالیت های بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی با توجه به محور شعار های سال افزود: بالغ بر یک هزار و ۳۴۸ صندوق مستقل مردمی تشکیل شده که به صورت خودگردان و به دست اعضای صندزوق در حوزه وام، اشتغال، معیشت و موارد ضروری اداره می شود. در حوزه اشتغال، دامداری، شیلات، پرورش قارچ همت ویژه برای کشاورزان که به صورت انفرادی این زنجیره را مدیریت کنند صورت گرفته است.

وی افزود: اعطای ۱۰۰ میلیون وام اشتغال، آموزش، راه اندازی و فروش با همت بنیاد تعاون بسیج انجام شد که یکی از این موارد شرکت یاس نوین پارس وابسته به بنیاد تعاون بسیج است که محصولات تولیدی این شرکت در حوزه فروش، راه اندازی و برپایی نمایشگاه به صورت مستقیم و غیر مستقیم مورد حمایت بسیج سازندگی قرار می گیرد.

ابراهیمی ضمن تشکر از حمایت های ویژه سردار حزنی مسئول قرارگاه بسیج سازندگی در سطح کشور خاطرنشان کرد: افزایش تولید در سطح محصول استراتژیک برنج به همت جهادگران کشاورزی، با استفاده از روش های علمی و دانش بنیان با استفاده از آزمایش خاک و شناسایی نیازهای خاک که در ۳ سال این روش دنبال و امسال فاز جدیدی اغاز و با استقبال کشاورزان رو به رو شد و شاهد ۲۰ درصد افزایش تولید در سطح تولید بودیم.

وی ادامه داد: ساماندهی بالغ بر ۳۵۰۰ گروه جهادی، اقشار محلات، ۲۷۰۰ پایگاه محله محور را تشکیل دادند و به دنبال رفع مشکلات و مطالبه گری در سطح استان و کشور هستند، گروه های اقشار در حال فعالیت در سامانه اطلس جهانی و هیچ دستورالعمل اجباری وجود ندارد و گروه های باتجربه و دلسوز به صورت آتش به اختیار در حال فعالیت هستند.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان خطاب به همه مدیران و زحمتکشان استان در خدمت به مردم گفت: برخی مشکلات زیبنده استان نیست بنده به عنوان خادم گروه های جهادی این امادگی را اعلام می کنم هرجا نیاز به ورود است و مشکلاتی وجود دارد با کمترین هزینه و با حضور حداکثری حضور می یابیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ۱۴ کیلومتر لوله کشی در اشکورات رودسر با کمک های مردمی صورت گرفت، تاکید کرد: باید از این فرصت و نعمت خدادادی و شجره طیبه بهره ببریم، هرکس از بسیج بهره نبرد خودش ضرر کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه