برگزاری هفته فرهنگ و هنر املش در تابستان ۱۴۰۱

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: تابستان امسال هفته فرهنگ و هنر شهرستان املش با معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری هفته فرهنگ و هنر املش در تابستان ۱۴۰۱

به گزارش ۸دی،رضا ثقتی در مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم شامگاه شنبه مقارن با شهادت مولای متقیان، حضرت علی ‌(ع) در مصلی امام خمینی(ره) املش برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله ربانی املشی و ۲۳۵ شهید والامقام این شهرستان گفت: آیت الله ربانی املشی از بزرگان دینی بودند که سند مجاهدت، بزرگ‌منشی و شجاعت را تا ابد برای مردمان این دیار امضا کردند.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم با اشاره به وجود ریشه فرهنگی و هنری در میان مردم شهرستان املش طولانی است، اظهار کرد: شهرستان املش از فرهیختگان بزرگی در عرصه فرهنگ و هنر برخوردار است.

رضا ثقتی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بر خود وظیفه می‌داند که املش را با سبقه فرهنگی و هنری، دینی، مذهبی و تاریخی به صورت ویژه نگاه کند، افزود: در طول ماه مبارک رمضان تلاش شده تا در برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها حضور داشته باشیم.

وی برپایی محافل انس با قرآن را از ویژه برنامه‌های ماه رمضان برشمرد و اظهار کرد: به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تشکل‌های قرآنی تا کنون ۹ محفل انس با قرآن در شهرستان‌های مختلف برپا شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در آینده نزدیک در شهرستان املش، گفت: سیاست جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمرکززدایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

ثقتی در ادامه با بیان اینکه با شعار «گیلان فقط رشت نیست» برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در دور جدید فعالیت‌ها آغاز شده است، اضافه کرد: یکی از رویکردهای توجه ویژه به شهرستان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه میدان عملیات فرهنگی و هنری این اداره کل امروز مرکز استان خارج و به سایر شهرهای گیلان کشیده شده است، تصریح کرد: امروز در توزیع بودجه، امکانات و اجرای برنامه‌ها توجه در شهرستان‌ها متمرکز شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در گذشته برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهرستان‌ها به هر دلیلی با محدودیت‌هایی همراه بوده است، ادامه داد: به دنبال پایان بخشیدن به این محدودیت‌های در گفتمان عدالت محوری دولت جدید هستیم.

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگ و هنر املش در تابستان امسال، گفت: هدف از برگزاری هفته فرهنگ و هنر شناسایی و معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این حوزه شهرستان املش است.

ثقتی تأکید کرد: باید ظرفیت اصلی شهرستان املش در رشته هنری و فرهنگی شناسایی و تقویت شده و به عنوان پایتخت آن رشته معرفی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه