نوای “الهی العفو” گیلانی ها در شب ۲۱ماه مبارک رمضان + تصاویر

گیلانی ها در دومین شب از لیالی قدر در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و شب شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) با حضور در مساجد و بقاع متبرکه از خداوند مهربان رحمت، مغفرت و بخشایش گناهان را طلب کردند.

نوای “الهی العفو” گیلانی ها در شب ۲۱ماه مبارک رمضان + تصاویر

به گزارش ۸دی، ماه رمضان ماهی است که خداوند آن را جهت اهدای بالاترین هدیه خود به جهان بشریّت، یعنی «قرآن مجید» برگزیده است. همچنین ماهی است که شب قدر در آن واقع شده، شبی که مقدّرات یک سال انسان‌ها بر حسب شایستگی‏‌ها و لیاقت‌هایشان تعیین می‏‌گردد و عبادت آن برتر از عبادت هزار ماه است.

در روایتی از امام باقر علیه السلام آمده است: هرکس شب قدر را احیا دارد، گناهان‏ او آمرزیده شود، هرچند زیاد باشد. لذا به بیان مرحوم «علّامه مجلسی»؛ بهترین اعمال در این شب‏ها طلب آمرزش گناهان‏ و دعا برای امور دنیوی و اخروی است، هم برای خود و هم برای پدر و مادر و خویشان و برادران مؤمن؛ چه زنده باشند و چه از دنیا رفته باشند.

احیا و شب زنده داری در شب‌های قدر در احادیث و روایات مختلفی توصیه شده است. با استناد به قرآن و روایات، شب قدر زمانی برای تعیین تقدیر تعیین شده است و بندگان خدا با شب زنده داری در این شب‌ها تلاش می‌کنند از برکات شب‌های قدر بهره‌مند شوند.

گیلانی ها در دومین شب از لیالی قدر در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و شب شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) با خواندن دعای جوشن کبیر، مناجات امیرالمومنین و قرآن به سر گذاشتن از خداوند مهربان، رحمت، مغفرت و بخشایش گناهان، سلامتی و گشایش امور را در زندگی طلب کردند.

احیای شب قدر در حرم حضرت سید جلال الدین اشرف

 

مراسم احیای دومین شب قدر در رودسر

 

احیای مردم رشت در مصلی امام خمینی(ره)

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه