برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۰۰۰ مسجد و هیئت مذهبی گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم شب‌های قدر در بیش از ۱۰۰۰ مسجد و حسینیه و هیئت مذهبی استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد.

برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۰۰۰ مسجد و هیئت مذهبی گیلان

به گزارش ۸دی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: آیین پرفضیلت شب‌های قدر در بیش از ۱۰۰۰ مسجد و نقطه از استان با توجه به وضعیت فضای باز و سرپوشیده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در برگزاری مراسم شب‌های قدر اولویت با فضاهای باز است، افزود: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده از طریق ستاد کرونای استان، مدارس، پارک‌ها و فضاهای عمومی در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار گرفته اند و هیئت هایی که نیاز به فضا دارند می‌توانند با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مجوز لازم را دریافت کنند. مراسم شب‌های قدر در فضاهای بسته با یک سوم ظرفیت در مساجد و حسینیه ها و در شهرهای با وضعیت قرمز با محدودیت زمانی یک ساعت و نیم برگزار می‌شود؛ همچنین در شهرهای با وضعیت آبی محدودیت زمانی نداریم و مردم می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

حجت الاسلام سعید مهدوی با اشاره به نذورات در این شب‌ها، گفت: براساس دستوالعمل‌های ستاد کرونا مردم نذورات خود را در قالب بسته بندی تهیه و ارائه دهند و در محیط‌های بسته فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

این مسئول با تاکید بر همکاری خوب کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی در برگزاری مراسم مذهبی بیان کرد: توصیه می‌شود نذورات به سمت بخش درمان و همچنین آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هدایت شود. از مردم درخواست می‌شود برای شرکت در مراسم شب‌های قدر حتما قرآن، دعا و سجاده شخصی همراه داشته باشند تا با یک همگرایی و همدلی این شب ها را به خوبی و سلامتی پشت سر بگذاریم و از فضیلت ماه رمضان بهره‌مند شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه