محقق و پژوهشگر اقتصادی در گفتگو با ۸دی:

ضرورت تغییر نگرش مبنایی برای افزایش ظرفیت های تولیدی/ ایجاد تحول نیازمند اصلاح سیاست ها و برنامه ها است

“غلامرضا خانکشی پور” محقق و پژوهشگر اقتصادی و مدیر دفتر اندیشگاه سیاست‌ پژوهی و راهبردنگاری بسیج اساتید گیلان با بیان اینکه تاکید رهبرانقلاب بر افزایش ظرفیت های تولیدی کشور صحیح، کارشناسانه، علمی و تخصصی است، گفت: برای تغییر نگرش و ایجاد تحول در عرصه اقتصادی باید سیاست ها و برنامه ها اصلاح شود.

ضرورت تغییر نگرش مبنایی برای افزایش ظرفیت های تولیدی/ ایجاد تحول نیازمند اصلاح سیاست ها و برنامه ها است

“غلامرضا خانکشی پور” محقق و پژوهشگر اقتصادی و مدیر دفتر اندیشگاه سیاست‌ پژوهی و راهبردنگاری بسیج اساتید گیلان در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر افزایش ظرفیت تولید در کشور، اظهار کرد: این یک تاکید صحیح، کارشناسانه، علمی و تخصصی است. مسئله تولید با توجه به سرفصل های اثرگذاری که توسط رهبر انقلاب بیان شد سبب تحول در اشتغال و کاهش نرخ تورم خواهد شد و تاکید رهبر انقلاب در سال های اخیر در این رابطه کاملا علمی و دقیق بوده است.

تغییر نگرش و دیدگاه دولت سیزدهم رهبر انقلاب را امیدوار کرد

وی با تشریح چگونگی تحقق مسئله تولید در کشور، تصریح کرد: در سال های گذشته، دولت ها نسبت به تحقق این خواسته رهبر انقلاب آنگونه که باید و شاید عمل نکردند اما تغییر نگرش و دیدگاه دولت جدید، رهبر انقلاب را امیدوار کرد که این امیدواری، مردم را نیز امیدوار کرده است‌ که این تغییر نگرش ایجاد شود.

برخی خواستار تغییر مدیران در تمام بخش ها هستند اما مهم تغییر نگرش مبنایی است

این محقق و پژوهشگر اقتصادی ادامه داد: عده ای معتقدند که اشخاص باید عوض شوند ولی اصل مطلب تغییر نگرش مبنایی برای پرداختن به مسئله تولید، در مسائل مختلف از جمله در اقتصاد و دارایی، پشتیبانی طرح های مختلف و… است. در واقع دیدگاه ها باید از نو اصلاح شود و برنامه ها باید تغییر کند مثلا در کشاورزی در چهل سال گذشته اتفاقات خوبی افتاده ولی با توجه به تاکید رهبری، برای ایجاد تحول اصلی باید سیاست و برنامه ها اصلاح شود.

وی بر امیدواری رهبر انقلاب نسبت به رویکرد دولت و امیدواری مردم تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری علاوه بر دانش، نسبت به دیدگاه دولت، اطلاعات به روزی را دارد و این امیدواری به مردم رسوخ می کند تا دولت نقش خویش را ایفا کند.

در دولت رئیسی رقیب پنداری وجود ندارد

خانکشی پور با اشاره به دو اتفاق همزمان در دولت سیزدهم تصریح کرد: تغییر نگرش و برنامه های زیرساختی در حوزه های مختلف دارایی، بودجه، بیمه و بانک را شاهد هستیم و دولت به طور ریشه ای در حال پرداختن به آن است. نکته دوم این است که در دولت آقای رئیسی برمامه جدی برای حذف رقیب وجود ندارد، در واقع رقیب پنداری وجود ندارد و از نیروهای باتجربه که از رویکرد تغییر نگرش تبعیت می کنند و سلامت کاری دارند استفاده شده تا آنان در مسیر انقلاب نگه دارد و پیش ببرد و به کار گیرد.

مدیر دفتر اندیشگاه سیاست‌ پژوهی و راهبردنگاری مرکز بسیج اساتید گیلان، بیان کرد: رویکرد تغییر نگرش در دولت سیزدهم در برخی مدیران میانی زمان بر است که ممکن است جنبه بازدارندگی داشته باشد اما برای تلفیق این دو باید یک دوره گذاری را طی کنیم تا اتفاقات خوب را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم از نیمه دوم سال جدید، باید منتظر ایجاد اتفاقات زیرساختی باشیم، یعنی شاهد نتیجه دادن بعضی اقدامات خواهیم بود که امیدوار کننده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه