آیت الله رمضانی عنوان کرد:

لزوم تلاش علمی و جهادی برای پیشرفت در حوزه علوم انسانی

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)با بیان اینکه تلاش علمی و جهادی مضاعف برای پیشرفت در حوزه علوم انسانی نیاز داریم، افزود: متولیان فرهنگی باید یک سند فرهنگی تعریف کنند و افق فرهنگی در دانشگاه ایجاد شود تا در آینده در حوزه علوم انسانی مولد باشیم.

لزوم تلاش علمی و جهادی برای پیشرفت در حوزه علوم انسانی

به گزارش ۸دی، آیت الله رضا رمضانی صبح شنبه در نشست خبری با بیان اینکه مساوات، عدالت و رفاه اقتصادی اجتماعی، امنیت و سامان یابی زندگی و رشد عقلی و تکامل علم از جمله آثار ظهور امام عصر است، اظهار کرد: بشر پس از ظهور به سمت یک نظام توحیدی حرکت می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه وقتی رسانه با نظام ماکیاولیستی حرکت کند و تنها به دنبال جذب مخاطب حداکثری باشد به بیراهه می‌رود و نمی‌تواند در مسیر حق گام بردارد، افزود: نقش اعتماد سازی رسانه‌های ما باید برجسته سازی شود یعنی مخاطبان را با اخبار درست و معنا دار جهت دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید با قدرت و اقتدار و نگاه جهادی به عرصه رسانه نگاه کنیم، تصریح کرد: باید بر پایه ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی حرکت کنیم و نباید از مسیر دشمنان تبعیت داشته باشیم.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه مسئولان نظام نقش مهمی در اعتماد سازی مخاطبان به رسانه‌های داخلی دارند و این موضوع ضریب امنیت بالایی ایجاد می‌کند، بیان کرد: اگر در راستای دفاع از ارزش‌ها و گفتمان انقلاب حرکت کنیم مؤثر است و اخبار دشمنان را بی اثر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید دستاوردهای نظام را در قالب‌های جذاب برجسته و رسانه‌ای کنیم، عنوان کرد: رسانه‌ها با مراکز آمار ارتباط گرفته و آمار درست را به مردم ارائه دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر تحلیل‌ها را بر اساس داده‌های کامل ارائه دهید در جذب و آگاه سازی مخاطب اثرگذار است و تجربه نشان داده که می‌توان با دیپلماسی عمومی گفتمان انقلاب را به گوش دنیا برسانیم.

آیت الله رمضانی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب را ظهور عرصه‌های مختلف شئون دینی دانست و بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شأن حاکمیتی دین و حتی خود اسلام ظهور جدی تر داشته است و زمانی که ناقوس تعطیلی دین در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی مطرح بود، انقلاب ایران این نظریات را باطل کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب شد دین اسلام مهمترین مقوله مطالعاتی در مهمترین مراکز دنیا شود، گفت: در تل آویو اندیشکده های اسلامی داریم که راه‌های مقابله با دین اسلام را در آنجا می‌آموزند.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه مهمترین توطئه دشمن نسبت به ایران، کار فرهنگی است افزود: بودجه‌های کلاسیک در کنگره علیه ایران تصویب شده و اکنون به این نتیجه رسیدند که تنها راه براندازی نظام تغییر ذائقه فرهنگی است و در فضای مجازی و شبکه‌های معاند فعالیت جدی در این زمینه با ساخت فیلم و انیمیشن دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قدرت رسانه‌ای و تبلیغاتی ما باید به مرحله‌ای برسد که ما علیه دشمن در حوزه فرهنگی تهاجم کنیم، بیان کرد: باید به قالب و محتوای این کار فکر کنیم و به درستی برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی از حمله به هیچ ملتی دفاع نمی‌کند و ایران اسلامی در ایجاد رعب و وحشت و تخریب یک کشور ورود نمی‌کند، بیان کرد: سردمدار مقابله با تروریسم هستیم و امنیت باید برای همه باشد اما اوکراین چوب بد سیاستی خود را با توجه به اینکه ذیل نظام سلطه است، می‌خورد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه تلاش علمی و جهادی مضاعف برای پیشرفت در حوزه علوم انسانی نیاز داریم، افزود: متولیان فرهنگی باید یک سند فرهنگی تعریف کنند و افق فرهنگی در دانشگاه ایجاد شود تا در آینده در حوزه علوم انسانی مولد باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه