شهردار رشت :

به دنبال تحقق طرح جامع منظر بصری شهر رشت هستیم

شهردار رشت از برنامه شهرداری رشت برای تحقق طرح جامع منظر بصری خبر داد و با بیان اینکه مطالعات این طرح به زودی آغاز می‌شود گفت: محیط شهرهای استان گیلان دچار نوعی آشفتگی و اغتشاشات بصری است.

به دنبال تحقق طرح جامع منظر بصری شهر رشت هستیم

به گزارش ۸دی،سید امیر حسین علوی شامگاه جمعه(۲۰ اسفند) در گفتگوی خبری با بیان اینکه یک ضابطه منظم و منسجم حتی در طرح‌های تفصیلی برای حفظ هویت شهرها وجود ندارد اظهار داشت: محیط شهرهای استان گیلان دچار نوعی آشفتگی و اغتشاشات بصری است و بنده هم بر این امر واقف هستم.

شهردار رشت تصریح کرد: اگر بخواهیم معماری گیلان در گذشته و پیشینه آن را مرور کنیم با توجه به بافت غالبا روستایی که داشته، این معماری بر اساس آن اقلیم متفاوت شرق، غرب، کوهستان و مناطق جلگه‌ای تقسیم بندی می‌شد و مصداق بارز این امر به راحتی در موزه میراث روستایی استان قابل مشاهده است.

علوی ابراز داشت: در شهر رشت از زمان تشکیلش و سایر شهرهای دیگر استان گیلان یک نوع معماری بومی شهری وجود داشت و بعضا تحت تاثیر معماری اروپایی در ساختمان‌های میانی و مرکزی شهر رشت قرار گرفت اما آنچه در سال‌های گذشته اتفاق افتاده و موجب حسرت می‌شود این است که در دهه‌های گذشته نوع ساخت و ساز و استفاده از مصالح با معماری بومی همخوانی نداشت.

وی تصریح کرد: در دوره گذشته شورای شهر رشت مصوبه‌ای در کمیسیون عمران تصویب شد مبنی بر اینکه شهرداری در خیابان‌های جدید‌الاحداث باید نسبت به رعایت مناظر شهری طراحی شده مطابق با ضوابط کمیسیون ماده پنج اقدام نماید و دوره کنونی مدیریت شهری نیز بر عملیاتی شدن این مصوبه تاکید دارد.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: در دوره کنونی مدیریت شهری به دنبال تحقق طرح جامع منظر بصری شهر رشت هستیم و مطالعات آن هم به زودی انجام خواهد گرفت همچنین قصد داریم در برخی از محورهای تاریخی مانند پیرسرا و بافت پیاده راه میدان شهرداری مطالعات منظر شهری را به انجام برسانیم تا بر مبنای آن الزامات رعایت منظر شهری را در زمان صدور پروانه و اخذ پایان کار فراهم سازیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه