آیت الله فلاحتی در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان:

محیط زیست گیلان تبدیل به گفتمان جامعه شده است/ ضرورت تبیین طرح عفاف و حجاب در دستگاه‌ها و جامعه

رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان محیط زیست، فرهنگ و فضای مجازی را از موضوع‌های اصلی استان عنوان کرد و گفت: تلاش ما این بود معضلات زیست محیطی به ویژه پسماند، آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و تالاب انزلی تبدیل به گفتمان جامعه شود و این اتفاق افتاده است.

محیط زیست گیلان تبدیل به گفتمان جامعه شده است/ ضرورت تبیین طرح عفاف و حجاب در دستگاه‌ها و جامعه

به گزارش ۸دی، رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با موضوع “بررسی اولویت های فرهنگی سال ۱۴۰۱” با تاکید براینکه فرمایش رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است، اظهار کرد: در دنیای معاصر چه کسی است که می تواند اینگونه جامع سخن بگوید.

وی به یکی از نکته های کلیدی مقام معظم رهبری مبنی براینکه بسیاری از فعالیت ها جهاد نیست، اشاره کرد و افزود: جهاد زمانی است که یکی از اهداف دشمن را انسان هدف قرار دهد و خنثی کند. دشمن می خواهد ما را وارد جریانی کند که نمی خواهیم، جهاد تبیین باید با رویکرد هدف قرار دادن دشمن و تقویت ارزش ها در تمام عرصه ها شکل گیرد.

 آیت الله رسول فلاحتی به ایجاد شبهات توسط دشمن در معادلات جدید اشاره کرد و گفت: دشمن می خواهد ما را وادار به پاسخگویی کند البته باید به شبهات پاسخ داده شود ضمن اینکه ضرورت دارد به تبیین ارزش ها بپردازیم. از سبک زندگی اسلامی نباید غافل شویم، امروز دشمن به دنبال تغییر گفتمان فرزندانمان است و براین اساس سبک زندگی در گفتمان ها پایین کشیده شده و حریم ها را رعایت نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان از تدوین طرح عفاف و حجاب توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان خبر داد و یادآور شد: طرح مذکور باید به تمام دستگاه های متولی ارائه داده شود و آن را برای مردم تبیین کنید. زیربنای همه اموری که در جامعه منجر به تعالی می شود فرهنگ است، شورای فرهنگ عمومی بزرگ ترین سامانه عرصه فرهنگ کشور و استان محسوب می شود.

وی محیط زیست، فرهنگ و فضای مجازی را از موضوع های اصلی گیلان برشمرد و بیان کرد: تلاش ما این بود پسماند، آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهر رود و تالاب انزلی تبدیل به گفتمان جامعه شود و این اتفاق افتاده است. آثار مخرب زیست محیطی پسماند بسیار سخت است، به میزانی که فرهنگ های مبتذل تاثر منفی دارد، پسماند نیز اثر سوء می گذارد.

آیت الله فلاحتی به ساماندهی حریم ۶۰ متری ساحل توسط نماینده عالی دولت در گیلان در مدت ۲۰ روز اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح ستاد امر به معروف و نهی از منکر در عرصه عفاف و حجاب نیز یقین دارم می توانیم به نتیجه برسیم. تقویت تولید از موضوع های مهم در کنار گردشگری گیلان است و آسیای میانه بستر مناسبی برای عرضه محصولات تولیدی استان است.

در جلسه مذکور کتاب “اهمیت نماز از منظر پژوهش” توسط نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار رونمایی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه