عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در گفتگو با ۸دی مطرح کرد:

خودباوری دغدغه اصلی در فرایند پیشرفت کشور است/ جنگ ترکیبی علیه ایران با استفاده از ابزار رسانه

“ابراهیم قاسمی روشن” جامعه شناس و عضو هیئت علمی گیلان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در راستای هجمه های تبلیغاتی-رسانه ای دشمن علیه کشورمان گفت: جنگ دشمنان با ایران یک جنگ ترکیبی است که همراه با جنگ نظامی یک جنگ اقتصادی و تحریم صورت می گیرد و جنگ رسانه ای در راستای استفاده از ابزار رسانه برای تخریب ارزشهای جامعه و سیاه نمایی کشور و نادیده گرفتن پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی انجام می شود.

خودباوری دغدغه اصلی در فرایند پیشرفت کشور است/ جنگ ترکیبی علیه ایران با استفاده از ابزار رسانه

“ابراهیم قاسمی روشن” جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در گفتگو با هشت دی با بیان اینکه یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی استقلال است، اظهار کرد: شاه بیت شعارهای مردم استقلال بود، در زمان طاغوت هزاران کارشناس خارجی در زمینه تصمیم گیری در کشور داشتیم که هر آنچه سلطه گران اراده می کردند توسط کارشناسان در کشور اعمال می شد تا همه خواسته و تصمیمات آنان را به اجرا درآورند، مسئولین ایران فاقد هرگونه اراده و اختیار در تمامی زمینه ها حتی عزل و نصب ها در دستگاه حکومتی بودند.

وی با اشاره به نتیجه این بی ارادگی حکومت شاهنشاهی تصریح کرد: این نوع حکومت داری جز توهین و تحقیر برای ملت ایران و نادیده گرفتن توانایی ها و خلاقیت های جوانان هیچ دستاوردی نداشت که نتیجه اش عقب ماندن ایران از هرگونه پیشرفت و ترقی بود. این امر موجب چپاول منابع و ثروت ایران شد، بیگانگان معتقد بودند ایران منبع تامین بسیاری از نیازهای کشورهای سلطه گر است و نگاهشان به مردم ایران مانند انسان های عقب مانده و ناتوان بود.

قاسمی روشن با بیان اینکه سرلوحه مطالبات مردم در قالب شعارهایشان در مبارزات انقلابی بحث استقلال و آزادی بود، ادامه داد: کارشناسان خارجی در ایران حق توحش داشتند که این مسئله، نگاهی تحقیر کننده و شکننده نسبت به ایران و مایه توهین و تحقیر و ذلت کشور و تحمل این مسئله دشوار بود. به اعتراف همگان یکی از برکات انقلاب استقلال و عدم وابستگی به شرق و غرب و نفی سلطه مستکبران در ایران بود.

خودباوری دغدغه اصلی در فرایند پیشرفت کشور است

این جامعه شناس به شاخصه های الگوی پیشرفت به ضرورت اتکا به ظرفیت های داخلی در حوزه های مختلف پزشکی، هوافضا، هسته ای، نیروی انسانی، انجام پروژه های پیشرفت با مدیریت جهادی با استفاده از نیروهای انقلابی که به این باور درونی رسیده باشند اشاره کرد و گفت: خودباوری دغدغه اصلی در فرایند پیشرفت کشور است که توجه به آن ضرورت دارد.

وی با اشاره به توجه به قشر محروم در فرایند پیشرفت کشور که باید علاوه بر حفظ حقوق اقشار پایین جامعه، شکاف بین طبقات کاهش یابد، گفت: محور این پیشرفت عدالت و توزیع پیشرفت بر مبنای عدالت است.

قاسمی روشن با بیان اینکه پیشرفت و تعالی در فرهنگ باید با پیشرفت اقتصادی و صنعتی همگام باشد، اظهار کرد: پیشرفت علم و دانش به گونه ای که مبتنی بر مبانی فکری، فرهنگی، اعتقادی جامعه باشد. وارد کردن علم از غرب بر مبنای فرهنگ جوامع غربی می تواند برخلاف الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باشد.

جنگ ترکیبی علیه ایران با استفاده از ابزار رسانه

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در راستای هجمه های تبلیغاتی-رسانه ای دشمن علیه کشورمان گفت: جنگ دشمنان با ایران یک جنگ ترکیبی است که همراه با جنگ نظامی یک جنگ اقتصادی و تحریم صورت می گیرد و جنگ رسانه ای در راستای استفاده از ابزار رسانه برای تخریب ارزشهای جامعه و سیاه نمایی کشور و نادیده گرفتن پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی انجام می شود.

این جامعه شناس با اشاره به موضع “نه شرقی _ نه غربی” ایران اظهار کرد: این موضع به عنوان اهداف پیشرفت های ایران با اتکا به ظرفیت های داخلی با عدم وابستگی به شرق و غرب در زمینه های علم و تکنولوژی است و می تواند در اینده یک رقیب جدی برای کشورهای سلطه گر باشد.

قاسمی با اظهار به اینکه انقلاب اسلامی می تواند الگویی برای کشورهای دیگر باشد خاطرنشان کرد: کشورهای دیگر با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی در برابر ظلم و چپاول کشورهای سلطه گر به پا می خیزند و انها از ترس اینکه ایران منافعشان را در جهان به چالش بکشد طبیعی است در پی مقابله باشند و درصدد سنگ اندازی و مانع ایران شوند و یکی از ابزارها رسانه های ارتباط جمعی است که برای سیاه نمایی و شست و شوی اذهان به کار برده می شود.

وی با بیان اینکه دشمن می داند امروزه اگر بخواهد بدون دخالت ایران برای کشورهای منطقه تصمیم بگیرد کارشان ابتر می ماند و به قدرت ایران پی برده اند، تصریح کرد: اگر این پیشرفت های ایران ادامه دار شود هیمنه و قدرت پوشالی شان مشخص می شود و کشورهای دیگر به راحتی با آنان مقابله می کنند و مانع چپاول و دست درازی شان به منابع کشورها می شوند.

این کارشناس سیاسی در ادامه اظهار کرد: یکی از این ابزارها با هزینه کم، رسانه است تا با تغییر نگاه مردم ایران نسبت به آثار و برکات انقلاب، مانع حضور ومشارکت مردم در صحنه های مختلف شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه