نخست‌وزیر کانادا برای مقابله با معترضان وضعیت اضطراری اعلام کرد

نخست وزیر کانادا برای مقابله با اعتراضات رانندگان کامیون در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

نخست‌وزیر کانادا برای مقابله با معترضان وضعیت اضطراری اعلام کرد

به گزارش ۸دی،در حالی که اعتراضات رانندگان کامیون در اتاوا پایتخت کانادا و دیگر شهرهای این کشور در مخالفت با اجباری شدن واکسن کرونا وارد سومین هفته شده است، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا برای مقابله با معترضان وضعیت اضطراری اعلام کرد.

جاستین ترودو ضمن اعلام وضعیت اضطراری مدعی شده است: تدابیر در نظر گرفته شده از لحاظ زمانی محدود بوده و به صورت منطقی اجرایی خواهد شد و این اقدام برای ایمنی از مردم و مشاغل و کسب و کار آنها انجام می‌شود.

نخست وزیر کانادا همچنین گفت که برای مقابله با معترضان اختیارات لازم به پلیس برای بازداشت و جریمه معترضان داده می‌شود ولی از ارتش برای کمک به مقابله با معترضان کمک نخواهد گرفت.

به گزارش بی‌بی‌سی، این برای اولین بار است که قانون وضعیت اضطراری مصوب در سال ۱۹۸۸ در کانادا به اجرا گذاشته می‌شود.

در روزهای اخیر کانادا شاهد اعتراضات گسترده رانندگان کامیون بوده است بطوریکه این اعتراضات موجب مسدود شدن یک پل مهم بین کشورهای آمریکای شمالی شده است، و در همین راستا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز جمعه درباره این موضوع بحث و تبادل نظر کردند.

بایدن در این گفت وگو درباره تاثیراتی که این اعتراضات بر کارگران آمریکایی داشته است، صحبت کرده است. این اعتراضات که از شهر اوتاوا آغاز شده موجب مسدود شدن پل Ambassador Bridge شده است که وینندسور در ایالت اونتاریو را به دیترویت متصل می کند. این اعتراضات در سایر شهرهای کانادا نیز موجب اختلالات گسترده در مناطق مرزی دو کشور شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه