مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان:

بیش از ۹۹ درصد روستاهای گیلان دارای برق هستند

مدیرعامل توزیع برق استان گیلان با بیان اینکه شرکت توزیع برق گیلان در دهه فجر امسال ۶۳۸ پروژه را با ارزش ریالی ۱۲۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رساند که پروژه تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار به طول هزار کیلومتر از جمله آن محسوب می‌شود، گفت: بیش از ۹۹ درصد روستاهای گیلان دارای برق هستند.

بیش از ۹۹ درصد روستاهای گیلان دارای برق هستند

به گزارش ۸دی،محمد اسماعیل هنرمند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت توزیع برق گیلان در راستای خدمت رسانی بهینه به مشترکان خود در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب فعالیت‌های خوبی را انجام داده است اظهارداشت: بیش از ۹۹ درصد روستاهای گیلان دارای برق هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان عنوان کرد: شرکت توزیع برق گیلان در دهه فجر امسال ۶۳۸ پروژه را با ارزش ریالی ۱۲۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رساند که پروژه تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار به طول هزار کیلومتر از جمله آن محسوب می‌شود.

هنرمند از بهره‌مندی حدود ۷۵ هزار نفر مشترک از اجرای پروژه تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار خبر داد و گفت: طرح‌های اراتقاء کیفیت و رفع ضعف برق نیز از دیگر پروژه‌هایی است که شرکت توزیع برق استان گیلان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رساند.

وی دستاوردهای گیلان در حوزه افزایش تاب‌آوری خطوط فشار متوسط و تجهیز و نوسازی شبکه توزیع را از سال ۹۹ تاکنون برشمرد و تصریح کرد: سال قبل در بخش افزایش تاب‌آوری جهادی خطوط فشار متوسط ۴۰۰ مرحله و امسال ۶۰۰ مرحله از این طرح در گیلان به اجرا درآمد و از ۹ هزار کیلومتر شبکه ۲۰ کیلو ولت استان دو هزار کیلومتر شبکه بازسازی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان با تاکید بر اینکه تاکنون ۳۰ درصد از شبکه‌های سیمی توزیع برق گیلان به کابل خودنگهدار ارتقاء پیدا کرده‌اند افزود: بر اساس هدفی که تعیین شده سالانه هزار کیلومتر از شبکه ۲۰ کیلو ولت استان گیلان باید به کابل خودنگهدار تبدیل شود که امسال ۸۰۰ کیلومتر آن به اجرا درآمد.

هنرمند گیلان را در بحث مدت زمان خاموشی استانی متوسط ذکر کرد و  ادامه داد: طبق شاخصی که وزارت نیرو برای تمام شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور تحت عنوان مدت زمان خاموشی به ازای هر مشترک در روز تعریف کرده این عدد در حال حاضر برای استان گیلان ۴۴ ثانیه است در حالیکه این عدد سال قبل ۴۸ ثانیه بود.

وی ضمن اشاره به وجود ۱۴ هزار کیلومتر شبکه سیمی در استان گیلان اظهار داشت: کل مرز آبی و خاکی ایران ۹ هزار کیلومتر است و ما در استان گیلان یک و نیم برابر این مساحت شبکه سیمی توزیع برق داریم از طرفی نگهداری این شبکه در مواجهه با وقوع انواع بحران‌ها مانند وزش باد و بارش باران و برف بسیار سخت است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان برنامه وزارت نیرو جهت نصب کنتورهای هوشمند برای تمام مشترکان اداری را نیز مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: در تابستان امسال ۲۵ درصد از مشترکان برق در گیلان جزو مشترکان پرمصرف بودند به طوری‌که از هزار مگاوات مصرف مشترکان خانگی استان ۴۰۰ مگاواتش تنها به همین مشترکان مربوط می‌شد.

هنرمند با بیان اینکه در جهت استمرار برنامه وزارت نیرو برای مشترکان پرمصرف برق استان گیلان کنتور هوشمند نصب خواهد شد گفت: تقریبا نزدیک به پنج هزار و ۲۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز در استان گیلان شناسایی، کشف، ضبط و از مدار خارج شد و بیشتر گزارشات ارسالی این مراکز غیرمجاز هم توسط مردم انجام گرفت.

وی ضمن درخواست از همه مشترکان برق استان گیلان برای استفاده از اپلیکیشن برق من خاطرنشان کرد: از مشترکان خانگی برق در استان گیلان انتظار داریم در ساعت‌های پیک فصول سرد سال یعنی از ساعت ۱۸ تا ساعت ۲۰ همزمان از چندین وسیله پرمصرف برق استفاده نکنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه