راه‌اندازی موزه عدلیه در انزلی

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: براساس تفاهم‌نامه با دادگستری گیلان، قرار است ساختمان تاریخی دادگستری بندرانزلی به موزه تخصصی عدلیه، تاریخ و ورزش تبدیل شود.

راه‌اندازی موزه عدلیه در انزلی

به گزارش ۸دی، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده با رئیس کل دادگستری استان گیلان و توافقات انجام شده مقرر شده تا موزه تخصصی عدلیه، تاریخ و ورزش در ساختمان تاریخی بندرانزلی راه‌اندازی شود.

وی در ادامه افزود: این موزه در سه طبقه در بنای دادگستری انزلی که در بافت تاریخی این شهر نیز قرار گرفته راه‌اندازی می‌شود که این اقدام ضمن ایجاد فرصت حفظ و حراست از این بنای ارزشمند، موجب توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان خواهد شد. مقرر شده مرمت این بنا که در اختیار دادگستری استان گیلان است به صورت مشترک انجام شده و بر اساس توافقات مقرر شده تا این ساختمان ظرف یک ماه به منظور آغاز فعالیت‌های مرمتی در اختیار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان قرار گیرد.

ولی جهانی همچنین با تقدیر از تلاش‌های نماینده مردم شهرستان بندرانزلی به منظور تغییرکاربری و مرمت این بنای ارزشمند گفت: برای مرمت این بنا اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه