نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد

نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در کنکور اعلام شد و بر این اساس دانشجویان دوره‌های شبانه، پیام نور، مجازی، پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد، غیرانتفاعی ، به شرط نداشتن منع نظام وظیفه، می‌توانند هم زمان با تحصیل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصیل برای شرکت درکنکور ۱۴۰۱ ثبت نام کنند.

نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد

به گزارش ۸دی، با توجه به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ می‌توانند در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام و شرکت کنند.

این داوطلبان و همچنین دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه همه مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته،کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دکتری عمومی یا تخصصی، برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ باید تا ۲۵ بهمن ماه با تکمیل فرم شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و تأیید دانشگاه محل تحصیل انصراف قطعی خود را اعلام کنند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل در زمان مقرر، در صورت قبولی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ،قبولی آنان در آزمون لغو خواهد شد. دانشجویان دوره روزانه که بدون انصراف تا ۲۵ بهمن ماه در آزمون سراسری قبول شوند، متخلف محسوب شده و اجازه ثبت نام در رشته جدید را ندارند.

براساس این گزارش، دانشجویانی که انصراف می‌دهند، حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبلی خود را ندارند. دانشجویانی که در سال‌های قبل، انصراف قطعی داده‌اند و به تحصیل بازنگشته‌اند، برای شرکت در آزمون سراسری امسال، فقط کافی است بند ۳۲ تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.

دانشجویان دوره‌های شبانه، پیام نور، مجازی، پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و شهریه پرداز، به شرط نداشتن منع نظام وظیفه، می‌توانند هم زمان با تحصیل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصیل برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت نام کنند و در صورت قبولی، باید از رشته قبلی انصراف داده و فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل خود ارائه دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه