معاون اجرایی رئیس جمهور مطرح کرد:

کسی حق تضییع حقوق عامه را ندارد/ پروژه جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب انزلی باید طی ۱۷ ماه جمع شود

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه برخی دستگاه های اجرایی بهانه می‌آورند که حقوق مکتسبه و سند مالکیت دارند گفت: فرض می‌گیریم که این ادعا درست باشد اما ساحل متعلق به دولت بوده و دستگاه اجرایی نیز موظف به همکاری و تبعیت است و در غیر این صورت اعمال قانون می‌شود.

کسی حق تضییع حقوق عامه را ندارد/ پروژه جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب انزلی باید طی ۱۷ ماه جمع شود

به گزارش خبرنگار هشت دی، سید صولت مرتضوی عصر دوشنبه در جلسه نظارت بر اجرای تاکیدات رئیس جمهور در سفر به گیلان با اشاره به اهمیت تالاب انزلی در توسعه استان بیان کرد:  وضعیت فعلی تالاب هم مایه تاسف است و هم خرسندی؛ تاسف از بی مبالاتی دستگاه‌ها و همسایه های تالاب و خرسندی از اینکه این تالاب همچنان زنده و پابرجا است.

تصرفات غیرقانونی منجر به محروم ماندن مردم از سواحل شده

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه تصرفات غیرقانونی باعث محروم ماندن مردم از نعمت الهی ساحل شده است افزود: ممکن است تصرف ساحل به دلایلی مانند خدمت به همکاران باشد اما موجب ظلم به سایر مردم نیز شده است.

وی افزود: اگر تمام دستگاه‌های اجرایی و خانواده‌های عضو آن از سواحل استفاده کنند نهایتا ۵ درصد از جمعیت جامعه را تشکیل دهند و حقوق مابقی جامعه تضییع می‌شود لذا رئیس جمهور دستور دادند سواحلی که تحت تصرف شخصیت های حقیقی و حقوقی است، باید آزاد شود.

دستگاه های اجرایی موظف به همکاری و تبعیت هستند در غیر این صورت اعمال قانون می شود

مرتضوی با بیان اینکه برخی دستگاه های اجرایی بهانه می‌آورند که حقوق مکتسبه و سند مالکیت دارند ادامه داد: فرض می‌گیریم که این ادعا درست باشد اما ساحل متعلق به دولت بوده و دستگاه اجرایی نیز موظف به همکاری و تبعیت است و در غیر این صورت اعمال ماده ۸ و ۹ می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام املاکی که در مسیر اموال دولتی قرار دارند، مشمول  قاعده رفع تصرف و آزادسازی می‌شوند.

مرتضوی با بیان اینکه دولت برای بهره برداری از اسناد مالکیت تصمیم گیری می‌کند خاطرنشان کرد: تصمیم فعلی دولت بر این است که ساحل در اختیار مردم قرار گیرد و همه موظف به اجرای این دستور هستند.

کسی حق تضییع حقوق عامه و استفاده شخصی از بیت المال را ندارد

وی با بیان اینکه کسی حق تضییع حقوق عامه و استفاده شخصی از بیت المال را ندارد افزود: دستگاه ها در هر جایگاه و قوه ای، مشمول دستور رئیس جمهور هستند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه مسئولیت حسن اجرای دستور رئیس جمهور در استان با استاندار و در شهرستان‌ها ‌ با فرمانداران است گفت: توقع داریم فرمانداران با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در خصوص اجرای دستورات و برداشتن محدودیت‌ها که با حصارهای کاذب و فنی ایجاد شده اقدام کنند.

ورود فاضلاب به تالاب انزلی از ۱۰۰ نقطه!

مرتضوی با اشاره به ورود فاضلاب از صد نقطه به تالاب انزلی بیان کرد:  پروژه جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب انزلی باید تقریبا طی ۱۷ ماه جمع شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: در سفر رئیس جمهور مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات فاضلاب شهری رشت مصوب شد. همچنین مقرر شد با مساعدت سازمان برنامه و بودجه ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به اجرای این مصوبه تخصیص یابد تا این طرح در زمان تعیین شده یعنی تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه