رفع تصرف از اراضی ملی رضوانشهر

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ۹۰۰ مترمربع از اراضی ملی در شهرستان رضوانشهر رفع تصرف شد،گفت: کارشناسان ارزش این زمین را ۳۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

رفع تصرف از اراضی ملی رضوانشهر

به گزارش ۸دی، فرمانده انتظامی استان گیلان اظهار کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی به دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در روستای کلیمان شهرستان رضوانشهر و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه اشاره کرد و گفت: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی با کارشناس اداره منابع طبیعی برای بررسی موضوع به محل اعلامی اعزام شدند.

سردار “عزیزاله ملکی” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۳۶ میلیارد ریال برآورد کرده اند، عنوان کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، فردی ۹۰۰ مترمربع از اراضی ملی را در روستای کلیمان شهرستان رضوانشهر به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار محصور کرده ‌است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری، رفع تصرف انجام و متهم ۶۲ ساله نیز به مرجع قضائی معرفی شد.

ملکی در پایان با اشاره به رصد دقیق و اشرافیت بالای پلیس بر روی اقدامات غیرمجاز و مجرمانه متصرفان اراضی ملی و عزم راسخ مجموعه انتظامی و دستگاه قضائی در برخورد با پدیده زمین‌خواری خاطرنشان کرد: پلیس در برخورد با سودجویان و افراد فرصت‌طلب که سعی در تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی دارند، برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه