۲۲ هزار واحد؛ سهم سالانه گیلان در طرح ملی جهش مسکن

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: تاکنون توانستیم برای ساخت ۱۲ هزار مسکن در طرح نهضت ملی زمین لازم را فراهم کنیم در صورتی‌که برای اجرای این طرح در هر سال باید به مقدار ۲۲ هزار واحد زمین تامین شود.

۲۲ هزار واحد؛ سهم سالانه گیلان در طرح ملی جهش مسکن

به گزارش ۸دی،حسین کشاورز شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگوی خبری از تسهیلات راه و شهرسازی برای افراد مجرد خبر داد و اظهار داشت: با دستور دولت سامانه طرح ملی جهش مسکن برای مجردها باز شده است این طرح با هدف جبران کمبود مسکن در کشور و ساخت خانه‌های ارزان قیمت برای اقشار مختلف اجرایی می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان شرایط مجردها برای ثبت‌نام در این طرح و نحوه ثبت‌نام را برشمرد و عنوان کرد: از آنجا که یکی از مقدمات تشویق جوانان به امر ازدواج تهیه مسکن محسوب می‌شود بنابراین طرح ملی جهش مسکن در دستور کار دولت قرار گرفته است.

کشاورز با بیان اینکه افراد مجرد بالای ۲۳ سال سن ‌می‌توانند در سامانه طرح ملی جهش مسکن ثبت‌نام کنند ابراز داشت: پس از تکمیل فرآیند ثبت نام و احراز شرایط لازم، روند ثبت‌نام قطعی و ساخت مسکن برای متقاضیان در اولویت اجرا قرار می‌گیرد.

وی نحوه واگذاری واحدها را هم پس از تکمیل پروژه‌ها برشمرد و تصریح کرد: برای مجردها و سایر متقاضیان نهضت ملی مسکن، شرایط متفاوت است به این ترتیب که مجردها در طول دوره ساخت پروژه‌های مسکن که بین دو تا دو سال و نیم زمان می‌برد، بایستی متاهل شوند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان ادامه داد: در صورت عدم تاهل متقاضیان مجرد طرح نهضت ملی مسکن، تسهیلاتی که به این افراد تعلق گرفته و پرداخت شده از جمله زمینی که به صورت یارانه‌ای از طرف دولت برای کمک به این امر تخصیص یافته به قیمت کارشناسی روز محاسبه و از آنان دریافت می‌شود.

کشاورز با تاکید بر اینکه ثبت‌نام این طرح از ۲۰ دی ماه شروع شده و به مدت یکماه هم ادامه پیدا می‌کند ابراز داشت: تاکنون توانستیم برای ساخت ۱۲ هزار مسکن در طرح نهضت ملی زمین لازم را فراهم کنیم در صورتی‌که برای اجرای این طرح در هر سال باید به مقدار ۲۲ هزار واحد زمین تامین شود.

وی از انجام مکاتبات لازم با سایر دستگاه‌ها برای تامین زمین جهت اجرای پروژه‌های مسکن طرح نهضت ملی در استان گیلان سخن گفت و اذعان کرد: در حال حاضر فرآیند اجرایی دو پروژه از این طرح در شهرهای رشت و انزلی آغاز شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان خاطرنشان کرد: تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در شهر رشت ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده و مدت بازپرداخت هم به شکل ۲۰ ساله تعیین شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه